Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Using english songs in teaching extra vocabulary to 10th grades in the language classroom

Using english songs in teaching extra vocabulary to 10th grades in the language classroom

ya_socials
Опубликовано:
Автор: kelikeym0393

The realities of the modern world, which include globalization, informatization, increasing international cooperation and personal contacts with representatives of the English-speaking world, actualize the whole range of problems associated with methods of effectively mastering a foreign language as a means of communication. For effective communication it is necessary to possess not only knowledge in the field of grammar, vocabulary and phonetics, but also certain skills and abilities.

Teaching a foreign language should occur in the unity of four types of speech activity: speaking, writing, reading, listening. Only mastering the whole complex of types of speech activity guarantees the success of communication in a foreign language. Replenishment of vocabulary is a constant difficulty in learning a foreign language. With a long study of English interest in the language begins to disappear, it becomes especially noticeable in the senior classes, so you must constantly use new methods in teaching.

The object of the research is the methods and techniques of vocabulary replenishing.
The subject of this research is the methods and techniques using songs in teaching vocabulary for 10th grades.
The goal of the research is to prove the effectiveness of methods of using songs in English classes in 10th grades.

We set several objectives for the research:
1) Read the opinion of famous pedagogues on the use of songs in English lessons.
2) Consider various techniques using of songs for replenishing vocabulary.
3) Describe the features of working with a song.
4) Describe the problems of working with a song.
5) Present a model of work with a foreign language song.

During the research, we used the following methods:
- content analysis,
- statistical method,
- deduction,
- experiment.

To study the issue of using songs as a teaching methodology, we are going review the works of the following authors: V.L. Levi, I.V. Zaichenko, N. D.Galskova, E.V.Zakharov, N.A.

The difficulties arising from the use of musical techniques we are going to detail. This side of the question is well described by P.V. Sysoev and E.R. Porshneva.

Little attention is paid to the biological component of this topic: psychiatric abnormalities and abnormalities in the development of the brain, which affect the perception of music.

The main methods of working with a song as a method of vocabulary replenishment were considered in the works of O.E. Romanovskaya and M.K. Kolkov.

For the description of the algorithm of working with a song in the classroom of the English language in the 10th grades, were taken books I.L.Bim, A.A.Mirolyubov, A.S. Lyubchenko.

The term paper consists of the introduction, three chapters, conclusion, references, and appendix. In the first chapter, covered theoretical foundation using of songs as a method of learning vocabulary, specified the role of the song in music in training and pointed out the problems of working with a song. In the second chapter we showed various techniques and technologies of using the song in English lessons. In the third part, we described an experiment proving the effectiveness of using songs in English class in 10th grades.

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты