Тақырыбы Тіршілк үшін жылудың қажеті | ҰОҚ Білім беру саласы «Әлеумет» Бөлімі «Экология» |
||||||||||
Күні 19.02.2019 ж. | Педагогтің аты – жөні Рахиянова Г.М. | ||||||||||
Сынып 0 «А» | Қатысқандвр саны | Қатыспағандар саны | |||||||||
ҰОҚ оқытылу мақсаты | 0.1.3.1. Жер бетіндегі барлық тіршілік иесі үшін судың,ауаның және жылудың рөлі туралы білу | ||||||||||
Болжамды нәтиже | Барлық балалар: · Жылудың маңыздылығын атап бере алады; · Жылуды қайдан алатынын атайды; |
||||||||||
Көпшілік балалар: · Жылудың керектігін түсіндіре алады; · Тіршілік үшін жылудың қажет екенін анықтай алады; |
|||||||||||
Кейбір балалар: ·Жылу не үшін керек? Сұраққа жауап бере алады; ·Зерттеу іс-əрекеті барысында талқылай алады. |
|||||||||||
|
Дағдыларды дамыту. Өзінің жинақтаған білімінің нəтижесінде балалар осы ұйымдастырылған оқу қызметінің тақырыбын, танымдық іс-əрекетінің мақсатын анықтай білуін дамыту. Талқылау кезінде «Неге?», «Бұл немен байланысты?», «Егер...,не болады?» деген сұрақтарды пайдалану. Көптілділік: жылу – тепло – heat Негізгі терминдер мен сөз тіркестері: жылу, жылу көздері. |
||||||||||
Өткен ҰОҚ-де алған білім | Ауаның тіршілік үшін маңыздылығы,оның қасиеттері. | ||||||||||
Жоспар | |||||||||||
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар | |||||||||
І. Дұрыс әсерлі көңіл күй орнату 0-1 минут | (Ұ) Шаттық шеңбері Қуан, шаттан, балақай, Жарқырайды аспанда, Күн алақай! Атқан таңға, шыққан күнге Сəлем беріп, Тілейік бақыт, баршаңызға осындай. Қайырлы таң апайлар! Біз – ерекше баламыз Біз – еңбекқор боламыз! |
Барлығы шеңберге тұрып орындайды. |
|||||||||
II. Өмірлік тəжірибені маңыздандыру. Мақсатты болжам. 2–5 минут |
(Ұ)Жылу – тіршілік үшін қажет. Жылуды біз күннен, оттан, жылу пештерінен аламыз. Тұрмыста жылудың бірнеше түрлері пайдаланылады.Жылу өсімдіктер, жануарлар, адамдар тіршілігінде маңызды рөл атқарады. Қалаларда жылдың барлық мезгілінде көгөністер сатып алуға болады, ал оларды өсіретін жылыжайларда жылумен қамтамасыз етілген. Кейбір елдерде күннің жылуын пайдаланатын қондырғылар бар. Жылуды қайдан аламыз? Жылудың маңыздылығы неде? Көмірді қайдан алады жəне оның пайдасы не? | ||||||||||
III. ҰОҚтақырыбы бойынша жұмыс 6-27 мин. |
(Ұ)Өзекті мəселелер. Адамзаттың тіршілігі үшін жылудың орны ерекше. Ал жылудың негізгі көзі – Күн. Күн – жерге өте жақын орналасқан кəдімгі жұлдыз. Күн көкжиектен неғұрлым жоғары көтерілсе, соғұрлым күштірек жылытады. Күн сəулесі түспеген жерде өсімдіктер өспейді. Адамдар өмір сүру үшін қажетті киім, тамақ, үй, дəрі-дəрмек, жануарлар үшін азық та өсімдіктерден алынады. Олай болса, Күннен шығатын жылусыз жер бетінде жылу атаулы болмас еді. Жылуды оттан, жылу пештерінен алуға болады. Қазіргі кезде тұрмыста жылудың бірнеше түрлері пайдаланылады. Қалаларда жылдың барлық мезгілінде көкөністер сатып алуға болады, ал оларды өсіретін жылыжайларда жылумен қамтамасыз етілген. Кейбір елдерде күннің жылуын пайдаланатын қондырғылар бар, ол қондырғыларды пайдалану арқылы электр энергиясын үнемдеуге болады.. (Ұ)Сергіту сəті. Жылы-жылы далада Ойнаған жақсы, балалар. Балалар-ау, балалар, Күн жылыда ойнаңдар. (Ұ) Жыл мезгілдеріндегі күннің жылуын бейнетаспа немес суреттен көрсету: Көктем: Күн сəулесі жер бетін жылытады. Қар еріп, сай-саладан су ағады. Бұл мезгілде өсімдік бүршік атып, жапырақ жарады. Гүлдер шығады. Жаз: Күн сəулесі жерді қатты қыздырады. Жемістер пісіп-жетіледі. Адамдар күнге қыздырынып, суға түседі. Күз: Күн сəулесінің жылуы азаяды. Өсімдіктердің қоректенуі баяулап, жапырақтары сарғаяды, жерге түседі. Қыс:Күн суытады. Қар жауады. Өзен-көлдерде мұз қатады. Боран соғады. Өсімдіктердің өсу мерзімі тоқтайды. Мұның бəрі күннің жылуының аздығынан |
Сергіту сәтін орындайды | |||||||||
(Ө) Əліппе-дəптермен жұмыс. · Сурет бойынша жұмыс. Жылуды тағы қайдан алуға болады? Бос торкөзге сурет салу. · «Егер Күн «өшіп» қалса, не болады?» сұрағына жауап алу. · Жасанды жəне табиғи жылу көздеріне мысал келтірту. 4.Суреттердің ішінен жылуды өлшейтін құралды тапқызу. |
Əліппе-дəптер, түрлі түсті қарындаштар. |
||||||||||
IV. ҰОҚ Рефлексия. 28-30 мин. |
Балалар балықтың тіршілігі үшін жылу қажет пе? Қыс түсісімен көп жануарлар өздерінің ініне тығылады. Аюдың апаны, борсық, тышқан, суырдың індері болады.Ауа райы салқын кезде олар соған кіріп жылынып ұйықтайды. Балаларға ҰОҚ-да өз жұмыстарын өздері бағалауды ұсыну: жылыту құралын əртүрлі түспен бояйды. 1-деңгей – ештеңе түсінбедім – қоңыр. 2-деңгей – түсіндім, бірақ түсіндіре алмаймын – сары. 3- деңгей – бəрін түсіндім, басқаларға да түсіндіріп бере аламын – көгілдір. | Дəптер, түрлі түсті қарындаштар |
Тіршілік үшін жылудың көзі
Полная версия материала