Публикации

Toys

ya_socials
Опубликовано:
Автор: Валечка0690

LESSON 48: Unit 6. Traditional and folklore 

School: Daryenskaya secondary

Date: 

Teacher’s name: Poyarkova V.Ye.

Theme:

Toys.

CLASS: 1A, B, V

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly 

1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1.UE8 use simple imperative forms [positive] for basic commands or instructions

1.UE14 use basic prepositions of location and position e.g.in, at, next to, near, on, to describe where people and things

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • use simple imperative forms [positive] for basic commands or instructions
  • to talk about toys

Most learners will be able to:

  • recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly

Some learners will be able to:

  • use basic prepositions of location and position e.g.in, at, next to, near, on, to describe where people and things

Target vocabulary

Doll, kite, car, plane, train, bike, teddy, bear.

Previous learning

Active games: I can skip. I can play …

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Beginning

Warm up

Activities to revise the vocabulary from the previous lesson.

T-r asks the pupils to tell the class what can they do? 

I can play the drum. I can skip. etc.

Middle

Main:

  • Listen, point and repeat.

Put up the My room! poster on the board. Point to the items (Doll, kite, car, plane, train, bike, teddy, bear), one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and individually. Name an item, e.g. bike. Ask a pupil to mime a corresponding action, e.g. riding it.

  • Play the CD. The pupils listen, point to the pictures and repeat the words.
  • Draw. Colour. Point and say.
  • Refer the pupils to the pictures and elicit the items. Explain the activity. The pupils draw and colour the pictures. Allow the pupils some time to complete the activity. Then, the pupils point to the items and present them. Demonstrate this yourself first. For weaker classes, the pupils can simply point to the items and name their colour.

Answer key:

I’ve got a doll. It’s yellow.

I’ve got a train. It’s blue.

I’ve got a kite. It’s green.

I’ve got a car. It’s orange.

I’ve got a bike. It’s red.

I’ve got a plane. It’s purple.

  • Sing the My toys song!
  • Listen and say.

Extension activity (Optional)

  • For stronger classes: select a short exchange from the dialogue for the pupils to act out in pairs. Allow them some time to rehearse their exchanges. Have some pairs come to the front of the class and perform their exchanges.

For weaker classes: ask the pupils to take out their story cutouts. Ask them to shuffle them. Play the dialogue with pauses. The pupils listen and hold up the corresponding cutout. 

`

Track 34 CD 1

Track 35 CD 1

Track 36 CD 1

End 

Plenary

All learners will revise new words using cards. 

Tr. ask a pupil to come to the front of the classroom. Whisper an action. The pupil mimes the action. The rest of the class tries to guess what the action is.

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты