Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Body parts

Body parts

ya_socials
Опубликовано:
Автор: sitora.kuchkarova0610

Learning

Objectives:

2.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly 

2.W3 write familiar words 

2.R1 recognise, sound and name the letters of the alphabet

2.S7 place stress correctly on familiar polysyllabic words

Anticipated

Problems: say and all the words correctly.

STAGE AND ITS OBGECTIVES

PROCEDURE

INTERACTION

TIME

2.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly 

1.Warm up video watching

Listen to a song and ask kids to name the body parts. This checks their knowledge from last year (assessment for learning). Basing on the knowledge, teacher may plan further activities

Listen to the song one more time to listen for details and complete the missing letters ON THE CARDS. For the moment, learners have to be able to name and write alphabetically, so they will be able to complete it.

Final singing of the song. Sing along with movements. (FINGERS, TOES, EYES, NOSE, ARMS, LEGS, HAIR, HEAD, FEET)

Learners listen

http://

www.youtube.

com/watch?v=7y_

TUJy2TY8

1 min 

2 min

3 min 

II

2.S7 place stress correctly on familiar polysyllabic words

III

2.W3 write familiar words

2.Presentation

Step 1 Listen, point and repeat.

Pupils’ books closed. Put up the My Face poster on the board. Point to and name the parts of the face. The pupils repeat after you. Then point to the parts of your face and ask the pupils to call out the appropriate word. Name a part of the face. Ask a pupil to point to it on his/her face. Ask the rest of the class for verification.

Playing beetle game. You throw the dice and according to the number of dots kids draw parts of the beetle body parts. Start with body and head. Do not forget to ask them to name the body parts.

Development. Introduction of the new vocabulary. Teacher presents PPT with balls. Teacher presents words: yellow, green, red, pink, blue. Practice Teacher gives examples to describe balls using he, she is/ they are, have got/ has got. Ex: He is has got a big /small.

Step 2 Complete. Then draw, colour and say.

 

 

 
 

Learners repeat words.

Play game

Learners do exercise

10 min

10 min

5 min

IV

2.R1 recognise, sound and name the letters of the alphabet

Reflection 

Teacher asks students that they learned at the lesson.

Home task : learn the body parts and spelling,ex 3 page 37 Activity book

Learners say that they learned at the lesson.

Learners write home task

4 min

Plenary 

Teacher tells student to write words that they remembered at the lesson.

Classroom routines 

Teacher tells goodbye

Students write words that they remembered at the lesson. 

Students tell goodbye

5 min

TEACHER’S COMMENTS AFTER THE LESSON

The lesson was good. The objectives was distinguished. Students learned new words, made sentences using he, she is/ they are, have got/ has got. Ex: He is has got a big /small. The most interesting task was playing beetle game.

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты