Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Land pollution.

Land pollution.

ya_socials
Опубликовано:
Автор: gulmiramarat01 438

The aims of lesson: 
Formation and development of skills and abilities of all language skills: the ability to work with a new vocabulary, unauditedunfamiliar text extractingbasic information, discuss problemson the topic in monologuediscourse, to develop reading skills with the extraction of specific information, writing skills during test execution, consolidation of grammatical speaking skills using the framework of Passive Voice in the Present Indefinite.
Type: combination.
Equipment of lesson: interactive board, presentation of «Environment», cards.

Theme: “Land Pollution” Grade: 11 “A” Date: ______ The aims of lesson: Formation and development of skills and abilities of all language skills: the ability to work with a new vocabulary, unaudited unfamiliar text extracting basic information, discuss problems on the topic in monologue discourse, to develop reading skills with the extraction of specific information, writing skills during test execution, consolidation of grammatical speaking skills using the framework of Passive Voice in the Present Indefinite. Type: combination. Equipment of lesson: interactive board, presentation of «Environment», cards. THE PLAN OF THE LESSON: I. Organization moment. - Good morning, children? - Who is on duty today? - What date is it today? - What is the day of the week today? - What season is it now? - What is the weather like today? - Who is absent? Teacher: Today we’ll speak about ««Environment». 2. Warm-up: • What is the environment? • What living things surround us? • What non-living things surround us? • What kind of resources are used for purposes of industry and agriculture? • What happened to the national resources as a result of their wide use? • What does the environment need today? • Do you agree with the statement that most people understand the necessity to fight pollution? • What should we try to do? • What is the policy of our state in environment protection? 4. The key vocabulary: Ex. 1 p. 96 Harvest [ ] - урожай Soil - почва Fertilizer [ ] - удобрение Ex. 8 p. 98 Hazardous [ ] - опасный Habitat – естественная среда Conservation – охрана природы Cope with - справляться Timber [ ] - лесоматериал Erode [ ] – размывать, разъедать Topsoil [ ] – верхний слой почвы Evade [ ] – уклоняться, ускользать Dispose [ ] – располагать, размещать Dumb [ ] - свалить Encourage [ ] - одобрять 5. Reading: Ex. 1 p. 96 - read the text and translate. Ex. 10 p. 99 - read the text and translate. 6. Speaking: ST speak about “Environment”. 7. Consolidation: Ex. 2. p. 97 –read the sentences and talk to your partner if the sentences are true. Ex. 3 p. 97 – write sentences using the words in brackets or talk to your partner. 1. If he had`t lost his job, he wouldn’t have become a vegetable farmer. 2. If the soil hadn’t been polluted he wouldn’t have spent a lot of money on chemical fertilizers. 3. If he had`t worked hard he wouldn’t have enjoyed the harvests. 4. If he had been lazy he wouldn’t have been one of the best fishermen. 1. Если бы он не потерял работу, он не стал бы фермером. 2. Если бы почва не была загрязнена, он бы не потратил много денег на химические удобрения. 3. Если бы он не трудился, не наслаждался бы урожаем. 4. Если бы он был ленив, он не был бы одним из лучших рыбаков. Ex. 11. p. 99, Conserve Conservation Habitat Habitation Hazard Hazardous 8. Homework: Ex. 4_p.97, Ex. 12. p. 99 learns by heart new words. 9. Talkback: How well did you do at the lesson? Which activities did you enjoy most? Which activities did you have problems with?

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты