Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Мектепке дейінгі жастағы балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытудағы театрдың рөлі

Мектепке дейінгі жастағы балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытудағы театрдың рөлі

ya_socials
Опубликовано:
Автор: Гулназым02 945

          Театр әр балаға қуаныш, ұмытылмас әсер сыйлайды, оның көркемдік талғамын, еліктеу қабілеті мен қиялын дамытады.Театрда болу - әрқашан мереке. Мереке деп күнделікті істердің арасындағы үзілістерді ғана ұқпауымыз керек. Онымен қуану, көңіл көтеру байланысты болған.  Ал ең бастысы, күнделікті тірліктен өзіңді босату деген сөз. Театрда болып, мерекені сезіну адамға еш нәрсемен теңдесі жоқ қуаныш сыйлайды, күнделікті өмірді қанық әсерлерге бөлейді, сондай- ақ, оны жаңа сезімдермен, ойлармен толықтырады.  

            Мектепке дейінгі жастағы баланы тәрбиелеу- дамыту ісіне байланысты мақсаттарды шешуде сахна (театр) ерекше роль атқарады. Сахналандырылған ойындар желілі- рөлдік ойындардың тек желісі ғана емес, сондай- ақ ойнау іс әрекетінің сипатымен ерекшеленетіні айқындалған. Сахналандырылған ойындар ойын  қойылымдары болып саналады, өйткені олар әдеби шығармалар түрінде белгілі бір мазмұнға ие, сондықтан, балалар кейіпкерлерді ойнайды. Онда нағыз театр өнеріндегідей айшықты құралдар көмегімен: дауыс ырғағы, бет әлпетінің өзгеруі, қол қимылдары, дене бітімінің жағдайы мен жүріс- тұрысы арқылы нақты бейнелер қалыптасады. 

            Мектепке дейінгі ересек жастағы балалардың өзі театр ойындарын  өз бетінше ойнамайды. Олардың қызығушылығын тәрбиешінің ұсынысы бойынша және басқаруымен болатын сахналау ойындары арттырады.Егер де бірінші сәбилер тобынан бастап, балалар тәрбиешінің көмегімен халық өнері мен кішігірім тақпақтарды, жұбату өлеңдері, кіші сахна көріністерін ойнаса, екінші сәбилер тобында театрдың ойыншықтарын пайдалана отырып, мұны одан әрі жалғастырса,  онда ересектер тобында театр іс-әрекеті өз бетінше болуы да мүмкін.  Балалар беске қараған жасында  театр іс-әрекеті үрдісінде рөльдерді орындау барысында өзіндік жеке ерекшелікті енгізуге белсенді ұмтылады. Осы жаста сахнаның әр түрін пайдалана отырып, үзінділерді әңгімелеуге үйрету жүйесін кіргізуге болады. Сахнада жүру, тұру, сөйлеу, сыйлау мәдениетіне үйренеді. Рөлді атқару арқылы бала жағымды әдет, жақсы қасиеттерді ажырата білуге үйренеді, өзі жаман нәрсені қайталамауға тырысады. Осылайша жан-жақты тәрбиеленген бала бар жаттаған,  естіген, білгендерін өмірде кездесетін түрлі жағдайда орынды қолдана білуге тырысады. Бұның бәрі сөйлеу қабілетінің дамуына,  диалог түрінде сөйлеуге , өзі алған әсерін монолог түрінде сөйлеп жеткізуге себебін тигізеді.

              Балалар театрының бірнеше түрлері бар. Ең көп тараған түрлері-ойыншықтар театры.Қысқа тақпақтарды жаттап, оны өзіне тән орындау кезінен бастап кішкене көлемді спектакльдер ойнала бастайтыны белгілі. Ондағы адамдар рөлін ойыншықтар орындайды.  Жіптің көмегімен басқарылатын қуыршақтарды марианеткалар деп атайды. Оларды әр түрлі материалдардан жасайды.Театр қуыршағының биіктігі баланың биіктігіндей болады. Бұл қуыршақтар балаларға әнмен, бимен, ойынмен көрсету арқылы шығармашылықтарын дамытады. Бұл балалардың өздерін еркін сезінуге, өз күшіне сене білуге көмектеседі.Саусақ театры. Саусақтардың көмегімен қандай да болмасын ертегіні немесе өлең, тақпақ шумағын сахналау болып табылады. Саусақ театры арқылы баланың сөйлеуге деген талпынысы, қабілеті дамып,  ынтасы артады және шығармашылық әрекетіне жол ашылады.Үстел үсті театры. Сәбилер тобынан бастап-ақ тақпақ пен қысқа өлеңдерді айтқызғанда көркем сөздер әсерлі естілу үшін үстел үстіндегі тетрды қолданған жөн.Суреттер театры. Декорация мен кейіпкерлердің суреттері. Олардың әрекеттері шектелген.Ойнаушының дауыс ырғағы арқылы кейіпкерлердің мінез-құлқы беріледі.Стенд –кітапша театры. Бірін бірі ауыстыратын иллюстрациялық оқиғалар көрсетіледі.Фланеграф театры. Суреттер мен кейіпкерлер  экранда көрсетіледі.  Оларды фланельдер ұстап тұрады.  Көлеңке театры. Жарық өте жақсы түскен экранда адамдар, жануарлар және құстардың пішіндерінің қозғалысына қарауды балалар өте жақсы көреді.  Ертегі, әңгіме,  өлең, әндерді көлеңке театры арқылы айтуға болады. Көлеңке театрының сахнасы экран болады.Трафарет теары.Трафарет театры арқылы сөз құрамының байлығын, диалог, монологты дамытуға болады. 

                 Балаларға арналған көркем шығарманы оқыту негұрлым дұрыс ұйымдастырылса, эстетикалық талғамын дамыту соғұрлым табысты болады. Балалардың ой –өрісінің кеңеюіне байланысты сахналық ойындар күрделене түсуі тиіс.      

              Бірінші кезеңде балалар ұжым болып, ертегі мәтінін ауызша айтады. Екінші кезеңде ертегінің барлық кейіпкерлері үшін оқып шығу бір балаға ғана ұсынылады. Үшінші кезеңде балалар бірнеше шығармашылық тапсырмаларды орындайды (қуаныш, қорқыныш сезімдерін көрсете білу және т.б)  Төртінші кезеңде рөлдерге бөліп, ертегіні оқу жүзеге асырылады. 

               Ғалымдар сахна іс-әрекетінің тиімділігі көбінесе балалардың бейнелеу шығармашылығы  қызметтерінің кешенді болуына байланысты екенін анықтады.  Балалар өз беттерімен ойнаған дербес іс-әрекетінде де театр ойындарының түрлерін жиірек қолданатын болады. Драмалықжанрға бейімделген ойындар өздігінен туындап тәрбие жұмыстарының барысында ертегілер, сюжетті көріністер де жиі қолданылып, тіпті кейде ертегінің кейбір бөліктері өзгертіліп отырады.Балалар шығармашылығы тек ролдерді орындаған кезде ғана емес, сонымен қатар, қуыршақтар, декорациялар дайындағанда да көрінеді. Қуыршақтардың түр- түрін, шымылдықтар, декорация жасау кезеңдегі ұжымдық жұмыстар балалардың ұйымшылдығы мен белсенділігін арттырады. Балалардың шығармашылық қабілеттерін, сөйлеу мәдениеті мен ой–өрісін, дүниетанымын жетілдіруде театр ойындары тиімді нәтиже береді. 

             Қорыта келгенде, театр балалардың көркем қабілеттіліктерін жетілдіріп қана қоймай,  оларды тұлғааралық  қарым-қатынасқа, өнерге деген қызығушылықтарын арттырады. Сонымен бірге, сахнаға бейімделген балалардың бойында өзіне деген сенім артып, алғашқы қол шапалақтауларды сезіне алады. Қалай десек те, театр- балалар үшін мереке, демалыс орны. Баламен бірге театрға барып, оның алғашқы әсері мен қуанышын бөлісу - ата-ана үшін зор бақыт деп білеміз. Ал осындай бақытқа жол ашу - біздер, тәрбиешілер, үшін үлкен табыс.

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Возраст / Класс / Курс *
Поле обязательно для заполнения
4 года
5 лет
6 лет
7 лет
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Здравствуй, Новый год! (для детей 4 лет)
600 тенге
Здравствуй, Новый год! (для детей 5-6 лет)
600 тенге
I love English (4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (4-5 лет)
600 тенге
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
В мире животных (4 года)
600 тенге
Весёлые загадки (4 года)
600 тенге
Веселые задачки (5 лет)
600 тенге
Весёлые цифры (4-5 лет)
600 тенге
Весёлый счёт (5 лет)
600 тенге
Времена года (4 года)
600 тенге
Время и возраст (6-7 лет)
600 тенге
Вчера, сегодня, завтра (5 лет)
600 тенге
Дни недели и времена года (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (6-7 лет)
600 тенге
Занимательная математика (6 лет)
600 тенге
Запутанные буквы (5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (5-6 лет)
600 тенге
Логические задачки (4 года)
600 тенге
Математика для дошкольников (6 лет)
600 тенге
Математика для малышей (6 лет)
600 тенге
Начинаем читать (6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (5-6 лет)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (1-2 класс)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (3-4 класс)
600 тенге
Правила дорожного движения для малышей (4-5 лет)
600 тенге
Пространство и время (4 года)
600 тенге
Пространство и время (6-7 лет)
600 тенге
Развитие речи (4 года)
600 тенге
Развитие речи (5 лет)
600 тенге
Развитие речи (6 лет)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (4-5 лет)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (1-2 класс)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (3-4 класс)
600 тенге
Независимый Казахстан (1-2 класс)
600 тенге
Независимый Казахстан (3-4 класс)
600 тенге
Самый внимательный (5-6 лет)
600 тенге
Строение тела человека (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимательность (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимательность (6-7 лет)
600 тенге
Тесты на логику (4 года)
600 тенге
Тесты на логику (5 лет)
600 тенге
Хочу все знать (4 года)
600 тенге
Хочу все знать (5-6 лет)
600 тенге
Цвета на английском (4-5 лет)
600 тенге
Цифры для малышей (4 года)
600 тенге
Часы (6 лет)
600 тенге
Этикет для малышей (4 года)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
История Казахстана
600 тенге
Математика
600 тенге
Алгебра
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
География
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Цифровая грамотность
600 тенге
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты