Наши контакты:
+7(777) 970-85-15
» » Қазақстан аумағындағы Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері (Степлаг, Карлаг, АЛЖИР)

Қазақстан аумағындағы Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері (Степлаг, Карлаг, АЛЖИР)

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:  
1917-1941 жылдардағы Қазақстан  
Сынып: 9 «Ә»

Сабақ тақырыбы  Қазақстан аумағындағы Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері (Степлаг, Карлаг, АЛЖИР)
Сабақтың түрі Қорытынды сабағы
Зерттеу сұрағы Неліктен Қазақстан аумағында Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері (Степлаг, Карлаг, АЛЖИР) болды?
Сабақтың мақсаты
  • тоталитарлық режим мен социализмнің сталиндік үлгісінің мәні мен сипатын түсінеді 
  • коммунистік партия билеген тұста Қазақстанның лагерьлер өлкесіне айналып, жазықсыз адамдардың жазаланып, азап шеккені жайлы ой қалыптасады. 
  • қоғамдағы құбылыстарды салыстыра отырып, айырмашылықтарды ажырата біледі, қорытынды жасай алады
Бағалау
критерийлері
  • тоталитарлық режим мен социализмнің сталиндік үлгісінің мәні мен сипатын түсіндіреді
  • коммунистік партия билеген тұста Қазақстанның лагерьлер өлкесіне айналып, жазықсыз адамдардың жазаланып, азап шеккені жайлы баяндайды. 
  • қоғамдағы құбылыстарды салыстыра отырып, айырмашылықтарды ажырата жіктейді, қорытынды жасайды.
Тілдік мақсаттар Тыңдалым дағдысы- мұғалім мен оқушылардың баяндаған ақпаратын тыңдайды;
Оқылым дағдысы- берілген мәтіндерді оқиды;
Айтылым дағдысы- түрлі тапсырмаларды талқылап, сынып алдында жариялайды;
Жазылым дағдысы- жазба тапсырмаларын орындайды
Пәнге қатысты лексика мен терминология
Конституция, Авторитаризм, Ассимиляция, Тоталитарлық жүйе, АЛЖИР, Карлаг, Степлаг, Монолиттік жүйе, ГУЛАГ, БМСБ, ҚазАКСР, ЛББ, ОАК, ХКК, ІІХК, қуғын-сүргін, лагерь
Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер
...деректің негізінде келесі қорытындыларды шығаруға болады...
Келесі себептер/факторлар әлеуметтік/экономикалық/саяси/мәдени болып табылады.
Келесі себептер/ факторлар қысқа мерзімді/ орта мерзімді/ ұзақ мерзімді болып келеді.
Бірқатар факторлар келесі факторларға әсер етті, мысалы...
Ең басты өзгерістер / жетістіктер болды…оған қарағанда маңыздырақ болды, өйткені…
Бұл оқиға /өзгеріс маңызды болды / айтарлықтай, өйткені…
Құндылықтарды дарыту Қиянат жасамау
Қамқорлық, зиян келтірмеу, қинамау, зорлық қылмау.
Пәнаралық байланыстар Дүние жүзі тарихы 
Қазақ әдебиеті 
АКТ қолдану  Бейнефильм, интерактивті тақтамен жұмыс
Бастапқы білім Қазақстандағы қуғын-сүргін, аштық туралы біледі
Сабақ барысы
Сабақтың кезеңдері Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет Ресурстар
Сабақтың басы
           
                 (Б) Ұйымдастыру сәті. Топтастыру. 
Оқушылырмен сәлемдесу
Оқушылырды түгелдеу
Оқушыларға сәттілік тілеу 
«Шаттық шеңбер» құрып, оқушылар бір-біріне жақсы тілек білдіреді.
Сынып 4 топқа бөлінеді.
Үй жұмысын сұрау: «Қос шеңбер» әдісі
Ішкі және сыртқы шаттық шеңбер жасап, бірінші айналымда ішкі шеңбер сыртқы шеңберге, келесі айналымда сыртқы шеңбер ішкі шеңберге сұрақ қояды. Жауабына қарай сұрақ қойған оқушы бағалайды.  
Ой шақыру. 
Қуғын-сүргінге қатысты, лагерлерге қатысты суреттерді көрсету. 
Оқушылар суретте қандай оқиға бейнеленгенін баяндайды. Болжам жауаптары арқылы сабақ тақырыбы анықталады.
Зерттеу сұрағы: Неліктен  Қазақстан аумағында Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері салынды?
Бағалау стикерлері
Интербелсенді тақта
суреттер
Сабақтың ортасы
       
         
           
     
     
          
            
        
Сабақтың аяғы
                        Жаңа сөздермен жұмыс.         
   (Б) Сабақ барысында кездесетін жаңа ұғымдардың мағынасын оқушылардың алдын-ала түсінуіне жағдай жасалады. Алдымен тақтаға жаңа ұғымдар мен сөз тіркестері жазылады. Мұғалім сонан соң оқушыларға тақтадағы жаңа ұғымдардың атауларын таныстырады. 
Негізгі сөздер:
  • Тоталитарлық жүйе 
  • АЛЖИР
  • Карлаг
  • Степлаг 
  • ГУЛАГ 
  • Қуғын-сүргін
Зерттеу мен талдау
Бейнематериалмен жұмыс
1-қадам. «DEAL» әдісі арқылы бейнематериалды талдау
       D – Describe – баяндау, суреттеу (оқығанды, көргенді сипаттау, сынау, өлшеу).
       E – Explain – түсіндіру (құбылыс немесе оқиға бойынша не білетіндерін, түсінгендерін суреттеу).
       A – Anallуse – талдау (ақпаратты талдау, қорытынды жасау, себептерін атау).
       L – Links – байланыс (болжамдар немесе қорытынды жасау, өзінде бар біліммен байланыстыру).
       2-қадам. Топтық жұмыс (Постер қорғау)
1 - топ. АЛЖИР
2 – топ. Степлаг
3 – топ. Карлаг
4 – топ. ГУЛАГ 
Дескриптор:
1 - топ. АЛЖИР лагерінің жұмыс жасаған жылдарын, соғылу себептерін  анықтайды. Ондағы өмірді сипаттайды. Қорытынды жасайды. 
2 – топ. Степлаг лагерінің жұмыс жасаған жылдарын, соғылу себептерін  анықтайды. Ондағы өмірді сипаттайды. Қорытынды жасайды.
3 – топ. Карлаг лагерінің жұмыс жасаған жылдарын, соғылу себептерін  анықтайды. Ондағы өмірді сипаттайды. Қорытынды жасайды.
4 – топ. ГУЛАГ сөзінің мағынасын ашады. Қызметін анықтап, қазіргі күнмен байланыстырады.
Бағалау: Топ басшысы өзінің топ мүшелерін бағалайды.
Топ топты «Басбармақ»бағалайды
Мәтінмен  жұмыс
3-қадам. Жұптық жұмыс
«5 R маңыздылық кестесі»   (А деңгей)
Есімде қалды Қандай оқиға?
Кім?
Қайда?
Нәтижелігі Бұл оқиға қандай нәтижеге алып келді?
Айрықша мәнділігі Бұл оқиға сол уақытта қандай көрініс тапты?
Жаңғырығы  Біздің мәдениетте бұл оқиға маңызды болып табылады ма?
Айқындайтын басқа да қырларды түсінуге жол ашатындығы.  Бұл оқиға сол уақыттағы адамдардың ой-пікірі мен әрекеттері туралы қандай ақпарат бере алады?
     
Дескриптор:
-Жауап құрылымын сауатты құрады;
-Дәйекпен дәлелдеп, жауапты дұрыс бере алады
-Қорытынды  жасай алады
«ПОПС формуласы» (Б деңгей)
«XХ ғасырдағы қуғын-сүргін кезеңі» тақырыбына, ПТМС (ПОПС) формуласын қолданып, талдау жасаңыз.
Позиция «Сталиндік саясат» қазақ халқының қасіреті деп санауға 
болады/болмайды?»
Түсіндіру (себебі...)___________________________________________
Мысал (мұны мынадай 2 мысал арқылы дәлелдей аламын....)  
_________________________________________________________
Салдар (қорытынды жасаймын....) _________________________________________________________
Дескриптор:
-Жауап құрылымын сауатты құра алуы;
-Дәйекпен дәлелдеп, жауапты дұрыс бере алуы
- Ойды түйіндеп-тұжырымдайды
Жаңа сөздердің мағынасын дұрыс таптым деген оқушы жауабын оқиды, егер ол жауап дұрыс болған жағдайда (мұғалім жауаптардың дұрыс/бұрысын тыңдап тұрады) тақтадағы жаңа ұғымдардың біріне сәйкесінше орналастырады. Ал уақыт тығыз болған жағдайда  уақытты тиімді пайдалану үшін мұғалімнің жаңа ұғымдарды  қысқаша түсіндіріп кетуіне де болады.
Жеке тапсырма
Сандарды сөйлет
№1
20________________________________________________________
70________________________________________________________
101 мың ________________________________________________
27 мың ___________________________________________________
№2
1317195 __________________________________________________
355243 ___________________________________________________
350538____________________________________________________
№3
3113______________________________________________________
2450______________________________________________________
6765______________________________________________________
46091_____________________________________________________
180015____________________________________________________
Дескриптор:
Сандарға байланысты мәліметті анықтайды.
Сабақты бекіту: Бейнематериал көрсету
Қуғын-сүргін құрбандарының суреттерін іріктеп, «Еске алу» тақтасына ілу. 
Қорытындылау: 
Мұғалім сабақтың басындағы зерттеу сұрағына қайта оралады.
Неліктен Қазақстан аумағында Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері болды?
Оқушылардан Қазақстан аумағында Кеңестік «еңбекпен түзеу» лагерлері болды сұрағына жауап алынады.
Мұғалім оқушылардан бүгінгі сабақтан түйген ойларымен бөлісуді сұрайды. 
Оқушылар өз әсерлерімен бөліседі.
Мұғалімнің бағалауы. «Смайликтер сыйлау»
Кері байланыс. Сауалнама толтыру
1. Сабақта мен … жұмыс істедім Белсенді/енжар
2. Мен сабақта өз жұмысыма… Ризамын/риза емеспін
3. Сабақ маған …көрінді Қысқа/ұзын болып
4. Сабақта мен… Шаршадым /Шаршамадым
5. Менің көңіл-күйім… Жақсы болды/нашарлады
6. Сабақ материалы маған… Түсінікті/түсініксіз
Пайдалы/пайдасыз
Қызықты/зеріктіретін
7. Үй тапсырмасы маған … көрінеді Жеңіл/қиын
Қызықты/қызықсыз
Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге дейін)
3-том. –   Алматы, 2010.
Бейнематериал
Ватан, стикерлер, суреттер, түрлі-түсті қаламдар
 
Кесте
Кесте
Карта 
Карточкалар
Бейнематериал
Интербелсенді тақта
Смайликтер 
Стикерлер 

Топ портфолио преподавателей
Войти через: