Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 7.4С Көбею |
Мектеп: |
||||||||||||||||
Күні: |
Мұғалімнің аты-жөні: |
||||||||||||||||
Сынып: 7 |
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
|
|||||||||||||||
Сабақ тақырыбы |
Гүлдің құрылысы. Гүлді өсімдіктердің тозаңдануы. |
||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
Өздігінен және айқас тозаңданудың салыстырмалы артықшылықтарын сипаттау |
||||||||||||||||
Сабақ мақсаттары |
Тұқымды өсімдіктердің көбею мүшесі ретінде гүлдің құрылысын қайталау. Гүлді өсімдіктердің тозаңдану тәсілдерін зерттеу. Айқас және өздігінен тозаңдану түрлерін салыстыру. |
||||||||||||||||
Бағалау критерийлері |
Оқушылар гүлдердің негізгі бөліктерін атайды, олардың қызметтерін біледі. Тозаңдану не екендігін және тозаңданудың әртүрлі тәсілдерін біледі. Тозаңдану тәсілдерінің айырмашылықтарын атайды және тозаңдануға өсімдіктердің бейімделгіштігін талдайды. Тозаңданудың әртүрлі тәсілдеріне өсімдіктердің мысалдарын келтіреді. |
||||||||||||||||
Сабақтың түрі |
Жаңа тақырып |
||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар
|
Оқушылар ... гүлдің негізгі бөліктерін және олардың қызметтерін мен тозаңданудың маңызын ажыратады. Пәнге қатысты лексика мен терминология: өсімдіктердің генеративті мүшелері, гүл,гүлсағақ, гүл табаны, тостағанша, күлте, тозаң, бірүйлі өсімдіктер, екіүйлі өсімдіктер, тозаңдану Диалог құруға /жазылымға қажетті сөздер топтамасы: Өсімдіктің генеративті мүшелері- бұл ...... Гүлдің негізгі бөліктері: ........ Гүлді өсімдіктердің аналық мүшесі ...... Гүлді өсімдіктердің аталық мүшесі ...... Аталық және аналық гүлдері бірге орналасқан өсімдік ....... Өсімдіктің өздігінен тозаңдану белгілері ...... Жәндіктер арқылы тозаңданатын өсімдіктер үшін ...... |
||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту (АЖ) |
Оқушыларға өсімдіктердің көбею мүшесі, гүлдің құрылысы туралы таныстырып және гүл бөліктерінің атқаратын қызметі туралы ұғымдар қалыптастыру; ойынның түрлерін пайдалана отырып, оқушының ойлау қабілетін, белсенділік және есте сақтау шапшаңдық қабілеттерін дамыту; оларға гүлдің құрылысын, гүл бөліктерінің қызметін түсіндіре отырып, гүлсеріктердің бөліктерін айыра білуге, солар арқылы өсімдіктерді анықтауға үйрету, сонымен бірге өсімдіктерді қорғауға, әсемдігін тамашалауға тәрбиелеу. Ұжымда жұмыс істей алу, сыныптастардың ойын тыңдау, бір-бірін сыйластыққа үйрету. |
||||||||||||||||
Пәнаралық байланыстар |
Қазақ тілі және әдебиет (үй жұмысын орындағанда) |
||||||||||||||||
АКТ қолдану дағдылары |
Мәтінмен жұмыс, интербелсенді тақта, ғаламтор ресурстары |
||||||||||||||||
Бастапқы білім
|
Оқушылар 6-сынып курсынан гүл құрылысын біледі. |
||||||||||||||||
Сабақ барысы |
|||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
|
Ресурстар |
|||||||||||||||
Сабақтың басы 0-5 минут |
Ұйымдастыру кезеңі (сабақтың әр кезеңінде оқушылар әрекетінің дифференциация түрлері болады, себебі бұл тақырып 6 сыныпта оқытылды. Қабілеті жоғары оқушыларға күрделі тапсырмаларды ұсынуға болады). «Гүлдің құрылысы» тақырыбына арналған қалыптастырушы бағалау тапсырмасы (сыныппен жұмыс, себебі берілген тақырып 6 сыныпта оқытылды)
|
|
|||||||||||||||
Сабақтың ортасы
|
(Ұ)Көрсетіліммен жұмыс (бірүйлі және екіүйлі өсімдіктер, қосжынысты және даражынысты гүлдер)- негізгі түсініктерді қайталау. (Ө) Оқушылардан гүлдің сызбасын салуды және тозаңдану сөзінің мағынасын өз сөзімен түсіндіруді сұраңыз. Проблемалық сұрақ: «Аталық тозаң қалай аналыққа тасымалданады?». Оқушыларға гүлдің құрылысы бар сызбасын тағы бір рет қарауға ұсыныс жасаңыз. «Тозаңдану» деген сөзі нені білдіреді? Тозаңдану – аталық тозаңының аналықтың аузына түсуі. Тозаңдану- бірінші, жеміспен тұқымның түзілуіне қажетті жағдай болып есептеледі. (№1 сызбамен жұмыс) (Т) Оқушыларға қосымша 2 тапсырылады, топтың ішінде оқып болған соң, мәтінмен жұмыс (инсерт) жасайды, сызба1 толықтырады. (қосымша 2 құрамында қажетті ақпаратпен қосымша зерттеу үшін арналған ақпараттар берілген)
|
Көрсетілім
Қосымша 1 Қосымша 2 |
|||||||||||||||
|
(Ұ) Айқас тозаңдану мен өздігінен тозаңданудың арасындағы айырмашылықты бүкіл сыныппен талдаңыздар, сосын шағын топтармен әр тәсілдің бірнеше артықшылығын атауды сұраңыз. (ҚБ) Оқушыларды айқас өздігінен тозаңдану бойынша сызба құрастыруға ұсыныс жасаңыз. Оқышылар сызбаны салыстырады, бағалайды және қателіктерін дұрыстайды.
(Т/ҚБ) Оқушылар топта айқас тозаңданудың артықшылығы бойынша тізім жасайды. Оқушылар басқа топтың жұмысын бағалайды және айқас тозаңданудың жалпы артықшылығы бойынша тізім құрайды. (Ұ) Бекіту. Барлық сынып айқас және өздігінен тозаңданудың айырмашылығын талдайды, сосын шағын топта әрбір тәсілдің бірнеше артықшылықтарын атайды. (Ж) Гүлді өсімдіктерде тозаңдану үшін қандай бейімдеушілік кездеседі? (кестені толтырыңыздар)
Қорытынды: гүлдердің сұлулығы- бұл тозаңдануға бейімделгіштігі. Сонымен бір 40 минутта біз бірге 1793ж.неміс натуралист Шпренгел Конрад жасаған жаңалықты қайталаймыз. |
Көрсетілім
|
|||||||||||||||
Сабақтың соңы
|
Үйге: «Өсімдіктердің тозаңдануға таңғажайып бейімделгіштігі» тақырыбына эссе жазыңдар Критерийлері: 1.көлемі 150 сөз 2.бір өсімдіктің тозаңдануға бейімделгіштігін сипаттау 3.тозаңдану маңызының қорытындысы
Рефлексия. |
|
Гүлдің құрылысы. Гүлді өсімдіктердің тозаңдануы
Полная версия материала