Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Электр тізбегін тізбектей жалғау заның тексеру

Электр тізбегін тізбектей жалғау заның тексеру

ya_socials
Опубликовано:
Автор: ДиасНаргиз01 924

ЗЕРТХАНАЛЫҚ САБАҚТЫҢ ЖОСПАРЫ

Курс:

І

Топ:

Бк-92, Гк-91а, Гк-92а, 

Ик-91а, Оск-91, Оск-92

Сабақтың номері

(пара)

3

тәжірибелік

Мамандық-біліктілік:

0701000 - «Геологиялық суретке түсіру, пайдалы қазба кен орындарын іздеу мен барлау»

0702000 - «Пайдалы қазба мен кен орындарын барлаудың техникасы мен технологиясы»

0703000 - «Гидрогиология және инженерлік геология»

0704000 – «Пайдалы қазба кен орындарын іздеу мен барлаудың геофизикалық әдістері»

1514000 – «Экология және табиғи ресурстарды тиімді пайдалану»

Модульдің атауы:

ООД 00 Жалпы білім беретін пәндер        

Пән: 

Физика және астрономия

Сабақтың тақырыбы:

Электр тізбегін тізбектей жалғау заның тексеру

Күні:

Ұзақтығы:

90 минут

Өткізу орны:

КМҚК «Геологиялық барлау колледжі», физика пәнінің зертханасы № 59 аудитория

Сабақтың мақсаты:

Білімділік:  Студенттердің тұрақты ток заңдарын білуге, білімдерін тұрмыста, техникада, күнделікті қажеттілікке қолдана білуге үйрету. Өткізгіштерді тізбекке жалғаудың әдістері жөнінде түсінік беру, тізбектей жалғау кезіндегі негізгі физикалық заңдылықтарды оқып үйрену, талдау жасау, саралау қабілеттерін дамыту, студенттердің өткен тақырып бойынша білімдерін жинақтау.  

Есеп шығаруда білім мен білік дағдыларын жетілдіру.

Дамытушылық: Оқытудың жаңа әдістерін пайдалана отырып, электр тізбегіндегі өткізгіштерді тізбектей қосуды, есептеу формулаларын келтіріп шығаруды қалыптастыру, «ток күші», «кернеу», «кедергі» ұғымдарын айыра білу және олардың электр құбылыстары тарауындағы маңызды, әрі егіз ұғымдар екендігін түсіну үшін диалогтік оқыту әдісін пайдаланып проблемалық ситуациялық сұрақтармен ойлау, логикалық талдау қабілетін қалыптастыру,

Тәрбиелік: Проблемалық сұрақтарға белсенділік танытқан оқушылардың шығармашылығынан көшбасшылықты байқау, салыстыру тапсырмасын бергенде жас ерекшеліктерін ескеру. Өзін-өзі  бағалауға  баулу

Сабақтың типі:

Зертханалық жұмыс. 

Білімді іс-тәжірибеде қолдану сабағы

Оқыту әдістері, әдістемелік тәсілдер, педагогикалық техника, педагогикалық технологиялар: түсіндіру,  репродуктивті (тәжірибеде алған білімдерін қолдану), зерттеу, жұппен және жалпылама жұмыс, іздену әдісі

Қажетті жабдықтар мен аспаптар

Жылжымалы тиегі бар реостат, резистор, амперметр, вольтметр, жалғағыш сымдар, тоқ көзі (аккумулятор,батареялар, кілт).

Қосымша көздер (әдебиеттер):

«Физика 10 сынып» С. Тұяқбаев Алматы «Мектеп» 2007жыл, Рымкеевич: 10 сынып

С. Тұяқбаев, Ш.Тынтаева, «Физика» пәнінен тірек конспекті

Оқытушының байланыс ақпараты:

Т.А.ӘКабзолданова А.С.      87755379171 

Қолы:

ЗЕРТХАНАЛЫҚ САБАҚТЫҢ ЖОСПАР-ҚЫСҚАША ЖАЗБАСЫ

Уақыт (минут)

Оқытушының әрекеттері

Студенттердің әрекеттері

Оқу ресурстары мен материалдары

2

3

4

5

3

-  Топпен амандасу
-  Студенттерді тексеру
-  Журнал толтыру

-  Студенттерді сырт келбеттерін қадағалау

- Қауіпсіздік техникасы (құралдармен жұмыс жасау кезіндегі)

Өткізгіштерді тізбекке жалғаудың әдістері жөнінде түсінік беру, тізбектей жалғау кезіндегі негізгі физикалық заңдылықтарды оқып үйрету, талдау жасау, саралау қабілеттерін дамыту

Сабаққа әзірліктерін баяндау

20

  1. Жазбаша, таратпа материалдармен жұмыс (5 мин)
  2. Ауызша сұрау, ауызша сұрақ-жауап (5 мин)
  3. Есеп шығару (10 мин)

Ауызша жауап береді.

Жазбаша  тақтамен жұмыс:

Таратпа материалдармен жұмыс

Сұраққа сәйкес формулаларды жазады.

«Физика 10 сынып» С. Тұяқбаев Алматы «Мектеп» 2007жыл, есеп шығаруға арналған кітппшалар: 10-11 сынып С. Тұяқбаев,Ш.Тынтаева, «Физика» пәнінен тірек конспекті және дәптерлері

15

1.Теориядан қысқаша мағлұмат:

Техникада және тұрмыста әр түрлі тұтынушылар: қыздыру шамдары, үтіктер, электр пештері, электрқозғалтқыштары және т.б. электр құралдарын пайдаланады. Бұлар түрліше жалғанады. Практикада қолданылатын электр тізбектерінің құрамында бірнеше электр энергиясын тұтынушы элементтер болуы мүмкін. Бұл элементтер бір-бірімен әрқалай қосылады, мысалы тізбектей немесе параллель. 
Тізбектей жалғауда:

 

Егер 1-ші өткізгіштің соңы 2-ші өткізгіштің басымен, 2-нің соңы 3-тің басымен жалғанса, онда мұндай қосуды тізбектей жалғау деп атайды. Өткізгіштерді тізбектей жалғағанда өткізгіштердегі ток күшінің шамасы бірдей болады. Алайда өткізгіштің ұштарындағы U1 және U2 кернеулері әртүрлі. Тізбектің әрбір бөлігіне Ом заңын қолданамыз.

Демек , U = ІR

U1 = ІR1

U2 = ІR2

U = U1+U2

U = ІR1 +ІR2 = І(R1+R2)

Өткізгіштерді тізбектей жалғағанда ток күштері тең, тізбектегі жалпы кернеу оның бөліктеріндегі кернеудің қосындысына тең болады, ал жалпы кедергі әрбір өткізгіштің кедергілерінің қосындысынан тұрады .

І = I1 = I2 = …. = I n

U= U1+U2+…..+Un

R=R1+R2+….+Rn

Егер бірінші өткізгіштің соңы екінші өткізгіштің басымен, екіншініғң соңы үшіншінің басымен жалғанса, онда мұндай қосуды тізбектей қосу деп атайды. Сонымен өткізгіштерді тізбектей қосқанда: 

1) барлық өткізгіштердегі ток күші бірдей; 

2) тізбектің жалпы кернеуі жеке өткізгіштердің кернеулерінің қосындысына тең; 

3) тізбектің жалпы кедергісі жеке өткізгіштердің кедергілерінің қосындысына тең; 

4) өткізгіштердегі кернеу түсі өткізгіш кедергісінің шамасына тура пропорционал.  

2.Қауіпсіздік ережесі туралы қайталап өту

Жұмыс барысындағы қауіптер: 

1.   Жұмысты істер алдында. 

  1. Сақ және тәртіпті болыңдар, оқытушының  айтқанын бұлжытпай орындаңдар.
  2. Жұмысты істер алдында, жұмыстың барысымен танысыңдар.
  3. Оқытушының рұқсатынсыз жұмысты бастамаңдар.

2.   Жұмыс барысында: 

  1. Жұмыс үстеліндегі құрал-жабдықтарды оқытушының нұсқауына сай орналастырыңдар. 
  2. Жұмыс үстелінің үстінен зертханалық жұмысқа керексіз заттарды алып тастаңдар.
  3. Құрал-жабдықтардың құлап немесе ауытқып кету қауіпінен сақ болыңдар.
  4. Сымдарды жалғау барысында олардың ашық түйіскен жерлерінен сақ болыңдар,сымдарды берік жалғаңдар. 
  5. Сыртқы беті бүлінген сымдармен жұмыс жасамаңдар.
  6. Электр сымдарын жалғау барысында олардың тоқ көздеріне қосылмағандығына көз жеткізіңдер Жұмыс аяқталған соң құралдарды бастапқы орындарына апарып қойыңдар. 
  7. Тізбектің дұрыс жалғанғандығына оқытушыны көз жеткізбейінше, оны тоқ көзіне қоспаңдар.
  8. Электр қондырғыларының бұзылғанын көрсеңдер оны тоқ көзінен ажыратып, бұл жайлы дереу оқытушыға айтыңдар.

3.  Жұмыс аяқталған кезде 

  1. Жұмыс аяқталған соң электр құралдарын тоқ көзінен ажыратып, сымдарды ажаратыңдар
  2. Құрал-жабдықтарды белгіленген орындарына ақырын қойыңдар.
  3. Жұмыс орынын оқытушының рұқсатынсыз тастап кетпеңдер.

Сабақты және ережелерді түсіндіргенді тыңдайды, ТҚ журналдарына қолдарын кояды.

Әдістемелік нұсқаулық және ТҚ журналы

40

Жұмысты орындауға арналған нұсқаулық. Жұмыстың барысы:

  1. Электр тізбегін жинаңдар (1-сурет) және реостаттың көмегімен амперметр көрсеткішін белгілі бір бөлікке орнатыңдар.
  2. Жалпы тізбектегі кернеуді вольтметрмен өлшеңдер және

жеке тұтынушылардағы кернеудіде өлшеңдер.

  1. Өлшеу және есептеу нәтижелерін кестеге жазыңдар.
  2. Электр тізбегін жинаңдар (1-сурет.) және реостаттың көмегімен вольтметр көрсеткішін шкаланың белгілі бір бөлігіне орнатыңдар.
  3. Амперметрдің көмегімен жалпы тізбектегі және жеке тұтынушылардың (резисторлардың) тоқ күштерін анықтаңдар.
  4. Өлшеу және есептеу нәтижелерін кестеге жазыңдар.
  5. Тәжірибе нәтижелері бойынша есептеулерді жүргізіңдер.
  6. Жүргізілген тәжірибелердің негізінде өткізгіштердің тізбектей қосылыстары үшін электр тогы заңдардың орындалуы туралы қорытынды жасаңдар

1-сурет

1.Өткiзгiштер тiзбектей қосылғанда:

 

Сұлба бойынша тізбек құрастыру

U В

UВ

U2 В

U3 В

I А

I1 А

IА

IА

1

R Ом

R 1

Ом

R 2

Ом

R 3

Ом

Әдістемелік нұсқаулықтар, Жылжымалы тиегі бар реостат, резистор,амперметр, вольтметр, жалғағыш сымдар, тоқ көзі (аккумулятор,батареялар, кілт).

10

Қорытынды жасау:

Жүргізілген тәжірибелердің негізінде өткізгіштердің тізбектей жалғанулары үшін электр тогы заңдарының орындалуы туралы қорытынды жасаңдар

Кері байланыс

  1. Бүгін не білдім...
  2. Қиын болды
  3. түсіндім
  4. үйрендім
  5. орындай алдым

Қорытындыны дәптерлеріне нақтылап жазады.

5

Тапсырма: § 9.3 Тізбек бөлігі үшін Ом заңы. § 9.4 Электр тізбегіне өткізгіштерді тізбектей және параллель жалғау тақырыптарын қайталау(о.ә), формулаларын жаттау, конспект толықтыру 

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Возраст / Класс / Курс *
Поле обязательно для заполнения
4 года
5 лет
6 лет
7 лет
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Здравствуй, Новый год! (для детей 4 лет)
600 тенге
Здравствуй, Новый год! (для детей 5-6 лет)
600 тенге
I love English (4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (4-5 лет)
600 тенге
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
В мире животных (4 года)
600 тенге
Весёлые загадки (4 года)
600 тенге
Веселые задачки (5 лет)
600 тенге
Весёлые цифры (4-5 лет)
600 тенге
Весёлый счёт (5 лет)
600 тенге
Времена года (4 года)
600 тенге
Время и возраст (6-7 лет)
600 тенге
Вчера, сегодня, завтра (5 лет)
600 тенге
Дни недели и времена года (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (6-7 лет)
600 тенге
Занимательная математика (6 лет)
600 тенге
Запутанные буквы (5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (5-6 лет)
600 тенге
Логические задачки (4 года)
600 тенге
Математика для дошкольников (6 лет)
600 тенге
Математика для малышей (6 лет)
600 тенге
Начинаем читать (6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (5-6 лет)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (1-2 класс)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (3-4 класс)
600 тенге
Правила дорожного движения для малышей (4-5 лет)
600 тенге
Пространство и время (4 года)
600 тенге
Пространство и время (6-7 лет)
600 тенге
Развитие речи (4 года)
600 тенге
Развитие речи (5 лет)
600 тенге
Развитие речи (6 лет)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (4-5 лет)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (1-2 класс)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (3-4 класс)
600 тенге
Независимый Казахстан (1-2 класс)
600 тенге
Независимый Казахстан (3-4 класс)
600 тенге
Самый внимательный (5-6 лет)
600 тенге
Строение тела человека (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимательность (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимательность (6-7 лет)
600 тенге
Тесты на логику (4 года)
600 тенге
Тесты на логику (5 лет)
600 тенге
Хочу все знать (4 года)
600 тенге
Хочу все знать (5-6 лет)
600 тенге
Цвета на английском (4-5 лет)
600 тенге
Цифры для малышей (4 года)
600 тенге
Часы (6 лет)
600 тенге
Этикет для малышей (4 года)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
История Казахстана
600 тенге
Математика
600 тенге
Алгебра
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
География
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Цифровая грамотность
600 тенге
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты