Публикации

Skin

ya_socials
Опубликовано:
Автор: zhanatkokebaeva0631

Topic

Skin

Date

The 13th of January

Class

8 grade

Teaching aims

8.1.5.3. speak about structure of the skin and describe its importance

Content objectives

By the end of the lesson students will be able to:

understand the structure and functions of the skin

Language objectives

Lexis: Hair, epidermis, dermis, hypoderms, organized collagen fibers, sweat gland, vascular tissue, fat cells. 

Functional language: comparing, explaining, discussing, analyzing, sorting the cards, describing

Assessment

- generalize and consolidate knowledge  about the structure  of the Skin.

describe the Skin.

Cognition 

working with definitions and doing research about the topic of “Skin

Culture 

understanding that topic of skin is essential for human health

Communication

  • discussing function of skin
  • defining key terms

Content

working  with text about “Skin” and present  understanding of the topic

Materials

Books, different subjects for determine shape, weight, adhesive tape, scissors

Stage / Aim

Time

40 m

Procedure

Lead in

8 min

T: - Good morning, learners! I am glad to see you! Sit down, please. Who is absent today? Let’s start our lesson. What did we study on the last lesson? We studied urinary system. Let’s play the game Taboo.

Come to me all together.

You have to choose one card and explain the word. Don’t name them. Other students should guess the word. 

(учащиеся получив карточку, должны объяснить термин присутствующим, не называя его. Остальные учащиеся должны угадать этот термин.)

Good jobSit downplease.

SRQ: What kind of clothes we wear for our life? (SKIN)

Why do people with light skin suffer from sunlight more than people with dark skin?

Ss: ...

Today we will speak about skin. What will we study?

Ss: ...

Yes, after today’s lesson you will be able to understand the structure and functions of the skin. We will start with Explanation and finish with Activity.

Open your copybooks and write down the date and topic. What is the date today? Today is the 13-th of January. 

Warm up

(  to set  the  context and activate prior knowledge) 

5 min

T: What do you know about Skin?

Ss: ...

T: Well done. Now, Let’s work with new terminology. 

Listen  to me and repeat after me: albinism, collagen fibers, excess, firmir, fingerprint, forensics, receptor, sebaceous gland, sweat glands

T: Next task. One student name one word in Russian, near to him student – translate the word in English and name other word, etc.  One by one.

Presentation

( to present the Skin)

12 min

Now, moving on to Explanation. let’s open the text on page 78 and listen to me.

The skin cover our body. It consist of 3 layers: Epidermis, Dermis and Hypodermis. 

Epidermis – the outermost layer of the skin. Он состоит из мервых клеток и защищает организм от болезнетворных микроорганизмов. Кроме того, он удерживает влагу внутри тела. 

  • Consider the skin on the palm and back. Describe the skin and compare. Рассмотрите кожу на ладони и тыльной стороне. Опишите ее и сравните. 
  • Is lines on the fingers from different people differ or the same? Lets check! Борозды и линии на пальцах у всех людей разные. Давайте это проверим. (учитель дает скотч всем ребятам, они делают отпечаток с большого пальца и сравнивают в парах) 
  • Why do people make fingerprints? Для чего люди делают отпечатки пальцев?
  • What happens if you damage the skin? Что произойдет, если поцарапать кожу?
  • Если снять с яблока кожуру и оставить на некоторое время, каким оно станет?
  • Epidermis contains melanin pigment. Эпидермис содержит пигмент меланин, который защищает наш организм от ультрафиолетовых лучей. 
  • Stand in line depending on skin color from light to dark. Давайте станем в ряд в зависимости от цвета кожи, от самого светлого до темного. (ученики читают и переводят факт стр 78)

Dermis – thick layer of skin under epidermis. Receptors, sebaceous glands, sweat glands, blood vessels are located in the Dermis. 

  • Как называют врача, который лечи кожные заболевания?
  • I need to one volunteer. Who want help me? Close your eyes and say what do you fill. (ученик должен определить вес, форму, размер предмета, теплоту рук и силу рукопожатия)

Hypodermis – the deepest part of the skin which contains fat cells. 

Practice

( to consolidate the material, to check understanding of the topic)

5 min

T: fill the table

(Attachment 1).

Production (to speak and present the skin)

10  min

T: Well done. Good job! Now I want you to present your tables and speak about Skin. Make sure that you covered questions on page 79 in “Literacy” box.

Reflection (to reflect on what they have studied)

3

T: Good job! Thank you. Now, take stickers and post your tweets about today’s lesson (Attachment 2).

Conclusion (to finish the lesson and set the homework)

2

Now, I’d like to recap. Today we have explored the topic of “Skin”. For the next lesson you to read the paragraph on pages 78 and 79 again and do the “Research time” box. Remember this homework is not optional, you must be ready for the next lesson. Have a nice day! I will see you soon.

 

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты