Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Capabilities of human brain

Capabilities of human brain

ya_socials
Опубликовано:
Автор: raisa201905 633

Long-term plan unit: Capabilities of human brain 

School:
Date:  Teacher’s name:

Grade: 

Number present:  absent:

Grade: 

Number present:  absent:
Grade:  Number present:  absent:
Vocabulary: 
Learning objectives(s)

10R2 understand specific information and detail in extended texts on a range of familiar general and curricular topics, and some unfamiliar topics

10.R8 use a wide range of familiar and unfamiliar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding

10.W8 communicate and respond to news and feelings in correspondence through a variety of functions on a range of general and curricular topics.

Lesson objectives

All learners will be able to:

·         fill out the first column (what I know) of KWL chart.

·         fill out the third column (what I knew) of KWL chart

Most learners will be able to:

·         match words from the text with their definitions 

·         label the brain diagram 

·         Some learners will be able to: 

·         describe the brain system in details

Success criteria

Learners:

  • use specific vocabulary on the theme
  • speak coherently on the theme

Value links

Respect other’s opinion, working in groups

Cross curricular links

Science 

ICT skills

Audio-visual skills

Authenticity

Previous learning

Media habits

Plan

Planned timings

Planned activities 

Resources

Beginning

3 min 

Set the lesson objectives.

Lead-in:

Learners look at the slide and guess the theme of the lesson.

(Similarities and differences between a chimp brain and a human brain)

Slide1-2

         

Middle

20 min

15min

End

2 min.

(G/W) 

  1. Divide learners into groups. Learners do research on chimpanzee intelligence and fill in the Venn diagram about the similarities and differences between what a chimp brain and a human brain can do.

   2. Check the answers with the class.

Learners write a science-fiction story about a chimpanzee living in the wild, but with a human brain. Learners should answer the questions:in what ways would the chimp behave differently from an ordinary chimp? Considering the limitations of its body structure, such as its inability to speak or its inability to walk without using its hands, in what ways would the chimp behave like an ordinary chimp? How might the chimp try to alter its world? Have each student share his or her story with the class.

Learners reflect on what they have learnt this lesson.

PPT Slide3

https://www.bbvaopenmind.com/en/science/bioscience/eight-striking-similarities-between-humans-and-chimpanzees/

https://www.pbs.org/wgbh/nova/article/the-gap-between-humans-and-apes/

Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check


Differentiation by learners’ readiness 

Learners do self and peer assessment 

Warming up should be used at lesson as the topic ‘exercise and sport’

Reflection
Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? 
If not, why?
Did my planned differentiation work well? 
Did I stick to timings? 
What changes did I make from my plan and why?
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.  
Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты