Сабақ барысы:
І Ұйымдастыру: Оқушылармен амандасу,бүгінгі сабақтың мақсатымен таныстыру.
Сабақ барысында көңіл - күйді анықтау (3 мин)
- Оқысаң — озарсың, Оқымасаң — тозарсың.
2.Білімдіні бала болса да, аға деп біл.Адамның көркі киімі емес, білімі.Танымдық белсенділікті арттырып, өз пікірін тұжырымдап айтуға еркін сөйлеуге, өзіне сенімді болуға, өзгенің пікірін тыңдап, бір — бірін құрметтеуге үйренуіміз керек. Топтағы оқушылар түсінбегенін бір — бірінен сұрап, сөйлемеген оқушыны сабаққа қатыстыру, жұмыс істеу нәтижесінде өзінің және топтағылардың намысын қорғау, бірлесіп еңбек ету, шешім қабылдау сияқты кұндылықтармен бірге, күнделікті сабақтан хабардар болып отыруға тиіссіздер.
Сұрақтар:
1.Сендер саналы, білімді азамат болып өсуі үшін өздеріңнің бірінші парыздарыңыз не деп ойлайсыңдар?
1. Білім алу.
2. Отанды сүю.
3. Ана тілін сүю, құрметтеу,
4. Ұлт жанды азамат болу.
5. Атамекенді, туған жерді сүю.
6. Денсаулығы мықты азамат болу.
3.«Ұрпағы білімді халықтың болашағы бұлыңғыр болмайды» дегендей, жас ұрпаққа мән-мағыналы, өнегелі тәрбие мен білім беру – бүгінгі күннің басты талабы дей, қазір сіздердің білімдеріңізді тексермекшіміз.
Біздің еліміздің 30 тамызда атап өтілетін мемлекеттік мерекесі қалай аталады? Конституция күні
2. Конституция дегеніміз не? ҚР Конституциясы қашан және кім қабылданды?Конституция дегеніміз– қоғамдық және мемлекеттік құрылыс негіздерін, мемлекеттік органдар жүйесін, олардың түзілу реттілігі мен қызметін, азаматтардың құқықтары мен міндеттерін айқындайтын мемлекеттікзаң.Конституция 1995 жылы 30 тамыз күні жалпыхалықтық Референдум негізінде қабылданды және 5 қыркүйек күні өз күшіне енді.
3. Конституциямен қандай мәселелер реттеледі?
Конституция – барлық заң салаларының негізі, ал оның нормалары – басқа заңдар үшін басты қағида болып есептеледі.
РеспубликамыздыңКонституциясы-мемлекеттің негізгі заңы. Ол ел мемлекеттілігі мен егемендігінің, заңдылық пен құқықтық тәртіптің заңдық негізі, барлық заңнама мен құқық қолдану практикасы негізделген іргетас болып табылады.
ҚР Конституциясы бойынша сұрақтары
Қазақстан Республикасында кім мемлекеттік билік көзі болып табылады?Халық.
Қазақстан Республикасындағы басқару нысаны:Президенттік.
Қазақстан Республикасы:унитарлы мемлекет.
Қазақстан Республикасы өзін қандай мемлекет ретінде орнықтырады?демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтік;
Қазақстан Президенті кімдерге ант береді?халыққа
Қазақстан Республикасы Конституциясына сәйкес халық атынан сөз сөйлеуге шыға алады:Президент және Парламент
4.Абай атамызға ―175 жыл
https://www.youtube.com/watch?v=c_c02JmFggE сілтемені қарау
Абайдың сөзі – қазақтың бойтұмары.
... Абай – біздің ұлттық ұранымыз болуы керек. Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз, қазақ халқын танытамыз. Менің балаларым мен ертеңгі ұрпағыма Абайдан артық, Абайдан ұлы, Абайдан киелі ұғым болмауға тиіс..... Елбасы Н.Ә. Назарбаев
5. Әль Фараби ұстазға 1150 жыл
https://sputniknews.kz/spravka/20191123/12106699/Al-Farabi-qazaq.html сілтемені қарау
Шығыстың ғұлама ойшылы Әбу Насыр әл-Фараби 870 жылы бүгінде Отырар аталатын, Арыс өзенінің Сырға барып құятын сағасындағы Фараб қаласында дүниеге келді (қазіргі Оңтүстік Қазақстан облысындағы Отырар қаласының маңайындағы ортағасырлық қала). Фарабидің толық аты-жөні Әбу-Насыр Мұхаммед Иби Мұхаммед ибн Ұзлағ ибн Тархан Әл-Фараби. Әл-Фараби түрік тайпасының дәулетті бір ортасынан шыққаны бізге мәлім, бұған дәлел оның толық аты жөнінде "Тархан" деген атаудың болуы. Туған жері қазақтың ежелгі қаласы Отырарды арабтар Барба-Фараб деп атап кеткен, осыдан барып ол Әбу Насыр әл-Фараби, яғни Фарабтан шыққан Әбу Насыр атанған. Сол тұста өмір сүргендердің қалдырған жазбаларына қарағанда, Отырар қаласы IX ғасырда тарихи қатынастар мен сауда жолдарының торабындағы аса ірі мәдениет орталығы болған.
Әбу Насыр бала күнінен ғылымға үйір болып өсті, оның бақытына қарай сол заманда Отырарда аса бай кітапхана бар еді. Әл-Фараби парсы, грек тілдерін үйренеді, осы тілде ғылыми трактаттар оқиды. Фараб пен Бұқарада бастапқы білім алған соң әл-Фараби өз білімін жетілдіру мақсатында Бағдатқа аттанады. Фарабидің дүниетанымының қалыптасуына Мерв мектебінің ғылыми дәстүрлері мен философиялық бағдарлары өз әсерін қалдырды. Бағдадта әл-Фараби ғылым мен әртүрлі пәндерді оқиды. Білімге деген құштарлығының арқасында әл-Фараби сол уақыттағы ғылым мен білімнің ордасы саналған Дамаск, Халеб, Каир, Шаш, Самарқан, Бұхара, Мерв, Нишапур, Рей, Хамадан қалаларында да болып, білімін үнемі жетілдірумен болды. Сол қалаларда оқыды, еңбек етті. Шығыстың осы шаһарларында ол өз дәуірінің ең көрнекті ғалымдарымен, көркем сөз деректерімен танысады. Олардан тәлім-тәрбие алады.
6. Ми шабуылы (10 мин)
Видеороликтер көрсету
«Армангға мақсатқа жету»
Нұсқау: бейнежазбаны көріп, өз пікірлеріңізді тұжырымдап айтып өтесіздер
Сұрақ:
- Сіздер көрсетілген бейнежазбадан не ой түйіндейсіздер?
- Сын тұрғысынан ойлау арқылы топтық оқытуда бірлесіп ойлауға ықпал ету;
- Бірлесіп жұмыс жасау үдерсін дамыту;
- Не үшін алдымызға мақсат қойып, оған жетуге талпыну керек?
Оқушылар өз ойларын түйіндейді
Сұрақтарға жауап береді.
- Не үшін Конституция қажет?
- Не үшін оқу керек?
- Не үшін Отанды қорғау, құрметтеу керек?
- Не үшін табиғатты қорғау қажет?
- Жастар жылы не үшін жарияланды?
- 175 жылдық мерейтойды қалай атап өту керек?
- Шығыстың ғұлама ойшылы Әбу Насыр әл-Фараби қай қалады өмірге келген?
Кері байланыс |
Оқушылармен ватсап немесе зуум платформасы арқылы байланыс жасау. Тұрақты түрде олардың пікірін, ойын сұрау, түсініктерін айқындау. Тәрбие сағатынан нені ұққандарын сұрап отыру. 1. Сабақ оқушыға қызық өтсе басбармақ белгісі, 2.Сабақ оқушыға әсерлі өтсе: бес саусақ белгісі 3. Сабақ оқушыға түсінікті өтсе смайл белгісі. Кері байланыс барысында оқушылар бір-бірінің сабаққа қосқан үлесін бағалайды және бір-біріне, мұғалімге өткізілген сабақ үшін алғыс білдіреді. сабақты аяқтаудың бұндай нұсқасы әр баланың тұлға ретіндегі маңыздылығын мойындауға мүмкіндік береді. |
Үй тапсырмасы |
«Білімді ұрпақ – жарқын болашақ» тақырыбында шығарма жазу, іздену. Орындаған жұмысты суретке түсіріп, сынып жетекшіге WhatsApp мобильді қосымшасы арқылы жіберу! |
Сабақтың қорытындысы |
Қорыта келе, қазіргі кезде «Жастар-еліміздің жарқын болашағы» деген қанатты сөздерді жиі айтамыз, ал сол жастардың болашағы, Отанымыздың ертеңгі тағдыры болса, соған дәнекер өзіміздің бүгінгі қызметіміздің қалай атқарылып жатқаны, қоғамға қандай үлес қосып жүргенімізге тікелей байланысты. Міне, «Саналы ұрпақ-жарқын болашақ» тақырыбындағы ойтүйінді жалпы ел жастарына бағыттаймын! Жас күш, жас толқын болып толқып, ана тілінде сайрап, өзге тілді меңгеру арқылы болашақ елдің кемел келешегін биіктерден көруге үлес қосайық, саналы ұрпақ...! |