Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Short-term plan "Olympic Games"

Short-term plan "Olympic Games"

ya_socials
Опубликовано:
Автор: ulinskene0634

LESSON 4

Unit 1: Kazakhstan in the World of Sport

School: Nezhinka Secondary School

 

Date:

Teacher name: Ulinskene E. A.

Grade: 4

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Olympic  Games

Learning objectives

4.L4 understand an increasing  range of  short supported questions on general  and some curricular  topics

4.S4 respond to questions on an increasing  range of  general and some  curricular topics

4.W1 plan, write  and check   sentences with support on  a range of basic   personal, general and some curricular  topics

4.W4 write with  support a sequence  short  sentences in a paragraph to give basic personal information

4.UE5 use  interrogative  pronouns who,   what, where,  how many, how much, how often, how big,   what kind of … to ask questions on growing range of familiar topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

Identify the adverbs of manner

Most learners will be able to:

Learn at least 5 new adverbs of manner

Some learners will be able to:

use the  simple adverbs in written and oral ways

 Criteria

Learn and revise the words related to technology

Previous learning

Children’s games 2

Plan

Planned timings

 

Planned activities

Learners’ activities

Evaluation

Resources

Beginning

5 min

GREETING

Warm up.

At the beginning teacher gets to know the students, their interests and introduce herself:

-Suggest learners to guess how their teacher spent her summer vacation

Greeting

 

Learners try to guess

 

 

 

Middle

35 min

PRESENTATION AND PRACTICE

Next students are suggested to share what they did during vacations: Ss are distributed clean sheets of paper where they write, “I went to Balkhash Lake in summer. I visited my grandparents in the villages.” Then make a plane and fly it around the classroom near whom it falls down, takes it, reads the sentence and tries to guess, who wrote it.

T writes the words sport, bingo, card games, quiz, computer games on board and find out who likes competitions and what kind of competitions they like.

In pairs, learners then say what kind of competitions they like. T writes sentence on board:

I really like ___.

I like ___.

I don’t like ____.

I play ___ well.

I play ____ badly.

 

T explains rules of adverbs of manner:

Adverbs of manner are made by adding LY to the adjective: bad-badly

When the word ends in a Y (happy) we must remove the Y and add ILY busy-busily

When the word ends in L we must add LY cool-coolly.

T writes the following adjectives on the board and Ls should change into adverbs of manner with T support.

Slow, loud, quick, happy, quiet, angry and careful.

Learners look at words on board and guess what the topic is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Learners discuss

 

 

 

 

 

 

 

 

Learners follow the instructions

 

 

 

 

Verbal evaluation

 

 

 

 

 

 

 

Mutual evaluation

 

 

 

 

 

 

 

 

Individual  evaluation

 

 

 

Worksheet

End

5 min

REFLECTION

There smiley faces are on the board. (happy and sad) T. suggests choosing any smiley face. Ss will choose one and put on their desks.

Home task: to make your own board game.

Saying goodbye

 

Self-assessment

 

 

Полная версия материала

Похожие материалы

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты