Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Открытый урок "My music"

Открытый урок "My music"

ya_socials
Опубликовано:
Автор: albina31101 080

Unit 5: Art & Music

School:

Date:

Teacher name:

Grade: 3

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

My music

Learning objectives

3.1.5.1-   distinguish between phonemically distinct words;

3.2.4.1-  respond to questions on a limited range of general and some curricular topics;

3.4.3.1-  write short phrases to identify people, places and objects;

3.4.5.1-  link with support words or phrases using basic coordinating connectors ;

3.5.17.1-  use me, too and I don’t to give short answers  

Lesson objectives

All learners will be able to:

Understand the meaning of new adjectives and use them in sentences to describe different music orally / in written form (with peer/teacher support)

Most learners will be able to:

Understand the meaning of new adjectives and use them in sentences to describe different music orally / in written form (with slight peer/teacher support)

Some learners will be able to: 

Understand the meaning of new adjectives and use them in sentences to describe different music orally / in written form (independently)

 Criteria

they use 3-5 new adjectives to describe different Kazakh songs

write at least 4 sentences (with 1 minor allowed per sentence) describing a Kazakh song

Previous learning

My music

Plan

Planned timings

 

Planned activities

 

 

Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begining

5 min

ORGANIZATIONAL MOMENT

Types of music

What is your favorite Kazakh song? Why do you like it?

Write the following on the side of the board:

I can learn new adjectives to describe music and songs

I can use these adjectives to make sentences about music and songs

The teacher can then ask if the learners understand the lesson objectives. Tell students that you hope they can do all the lesson objectives by the end of the lesson

Greeting

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Middle

30 min

Practice

Speaking

Answer the questions:

What Kazakh song does Max like?

How does Max describe this song?

Why does Max like this song?

 

Listening

Pre – listening task

Inform learners they are going to listen to a part of the Kazakh song and try to describe it using new adjectives

fast /slow/ catchy/ boring/ modern/ not modern/ loud/ soft

(differentiation by support – model an example if need be)

 

Listening task

After – listening task:

Show slide 12 of the PPT, go through the questions as a class:

1. Do you like this song?

2. Why/why not? (Is it fast /slow/ catchy/ boring/ modern/ not modern/ loud/ soft?)

3. Can you dance to it or not?

4. What instruments has the song got?

Feedback: Teacher encourages and increases fluency, checks the process error  correction 

 

Learners answer

 

 

 

 

Learners listen to a part of the Kazakh song and try to describe it using new adjectives

 

 

 

 

Learners discuss

 

 

 

 

 

Verbal evaluation

 

 

 

 

 

Individual  avaluation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mutual avaluatio

 

 

PPP

 

DIDACTIC MATERIAL 1

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=aXnzlzc39hs

 

 

 

 

 

End

10 min

Reflect, Revisit Learning Goals & Check with Questions

Have the teacher helper re-read the learning goals for the day

Ask learners the mini thinking/reflection questions 

goals & what they liked/didn’t like about the lesson

Have learners quickly answer the following as an exit ticket assessment:

Name your favorite song and describe it / say why you like it

Home task: to write your favourite musical instrument

Saying goodbye

Learners reflect on if they feel they have achieved the learning

Self-assessment

 

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты