Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Toys in my house

Toys in my house

ya_socials
Опубликовано:
Автор: aizasmagul0599

LESSON: 23.

Toys in my house

School: 15

Date:

Teacher name: Smagulova A.M.

CLASS: 1

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.L3 recognise with support common names and names of places recognise the spoken form of a limited range of everyday and classroom words

1.L9  recognise the names of letters of the alphabet

1.S1  make basic personal statements and simple statements about objects

Lesson objectives

All learners will be able to:

·         listen and repeat the names of toys 

·         say and recognize colour

Most learners will be able to:

·         recognise and name some toys

·         say and recognize colour without mistakes

Some learners will be able to:

 

 

·         recognise and name all toys

·         make word combinations with colour + objects

Previous learning

Colour, objects in the room  

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning

 

 

Organisation moment:

Look at the boy, he has a toy

Look at the girl, she has a doll

Look at the cat, it has a hat

Look at Nell, she has a bell

 

Rhyme in pictures

Middle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pre-learning:

         Repetition of words from previous lesson.

Teacher asks students to tell two things they have in their rooms.

  T puts up pictures! T points to the items (doll, like, bike, car, plane), one at a time, and says the corresponding words. The students repeat, chorally, and individually. T points to each item in random order. T asks the rest of the class for verification. Names an item, e.g. bike. Asks a student to mime an action connected with it. E.g. riding. Repeat with as many pupils as you think is necessary. 

 

 

Flash cards: a doll, a car, a bike, a plane, a kite

 

 

 

 

Book

 

 

 

Sing a song

T asks to students point to the doll and the bike and say: I have got a doll, I have got a bike!  The students repeat after teacher.

T plays the video. The students listen to the song. T divides the students in to two groups and assigns a verse to each group. T plays the song again for groups to sing the assigned verses. 

I've got a train,

 I've got a ball!

 I've got a teddy,

 I've got a doll!

  All the girl

  And all the boys

  Have got a lot of

  Lovely toys!

https://www.youtube.com/watch?v=tJKPHvGvEMM

Number and Colour

T hands out worksheets and explains the task

T reads, s-s number and colour their worksheets

1. This is my ball. It's green and orange.                         6. This is my puzzle. It's orange and white.

2. This is my teddy. It's pink.                                             7. This is my balloon. It's black.

3. This is my car. It's purple.                                              8. This is my train. It's brown.

4. This is my doll. It's yellow and blue.

5. This is my kite. It's red and green.

worksheets

End

T puts up the poster on the board My Toys! T invites the s-s to come to the front of the classroom. Asks him/her: what have you got?

T encourages him/her to point to on item on the poster and answer e.g. I have got a bike

Poster My Toys!


Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты