Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Қазақ тілі сабағында деңгейлік тапсырмалар арқылы дарынды оқушылармен істелетін жұмыс

Қазақ тілі сабағында деңгейлік тапсырмалар арқылы дарынды оқушылармен істелетін жұмыс

ya_socials
Опубликовано:
Автор: Бакытжан Баянбаев02 376

Су түбінде асыл тас

Жел толқытса шығады

Ой түбінде асыл сөз

Шер толқытса шығады. 

(Асан Қайғы)

КІРІСПЕ 

      Дарындылық – бұл адамның басқа адамдарға қарағанда бір немесе бірнеше қызметтегі жоғары нәтиже мүмкіндіктерімен анықталатын психикалық сапа, біріккен қабілеттіліктің көрсеткіші. Дарындылықтың 100–ге жуық анықтамасы бар. Көп жағдайда ол баланың ертерек даму кезеңінде байқалып, оның пәндер бойынша үлгерімі мен ой - өрісінің дамығандығымен, яғни парасаттылығымен көрініп жатады.Дарындылық деңгейі, сапасы, даму сипаты бұл табиғи дарын белгілері мен әлеуметтік ортада әрекет етуі (ойын, оқу, еңбек) кезінде қалыптасатындығын қазіргі психологтар мойындап отыр. Н.Ожеговтың  сөздігінде дарындылық “табиғатпен берілетін ерекше қабілет” деп түсіндіріледі. Адами ойлау, ізденімпаздық – табиғаттың адамзатқа берген тамаша сыйы. Бұл қабілет барлық адам бойынан табылары да сөзсіз. Дегенмен, табиғат оны бәріне  бірдей етіп бөлмей,  біреуге аздау, ал үшіншілеріне мүлдем жарытпай тарататыны  да анық.Біз дарынды деп белгілі бір қабілеті көпшіліктің орташа қабілетінен ерекшеленетіндерді айтып жүрміз. Өмір сүретін орта, берілетін тәрбие осы  ерекшеліктің одан әрі дамуына көмектеседі немесе оны мүлдем жоқ қылады. Мәселен, саусағынан бал тамған кәсіби зергердің табиғи алмазды бриллантқа айналдырғаны сияқты, қолайлы ахуал, тамаша кәсіби  ұстаздық кез келген ерекше қабілетті  оқушыны дарынға  айналдыра алады. Міне, осы бір айдай анық мәселе  педагогика  мен психологияда  көптеген “тар жол, тайғақ кешулерден” өтіп, өз жолын енді тауып келеді. Көптеген ғалымдар дарындылықты  генетикалық нәрсе деп қарастырып, оны белгілі  бір даму сатысының соңғы нәтижесі деп түсіндіреді. Кезінде Платонның өзі ақындықты “өнер мен білімнің арқасында емес, құдайдың анықтауы мен кернеген сезімнен” туындайды деген болатын. Ал Сократ өзінің ерекше қасиетін түсіндіргенде “маған көмекке әрдайым мейірімді перім – гений келеді”  деген екен.

Әлбетте, дарындылықтың тұқым  қуалайтындығы, ұрпақтан ұрпаққа  берілетіндігі сөзсіз. Ендеше Абайдай Ұлы тұлғаны өмірге әкелген Құнанбайды дарын емес деп кім айтады?

    «Дарындылық» — бұл «дарын» сөзінен шыққан және ол дамудың аса қолайлы, сыртқы алғышарттарын білдіреді. Педагогикалық энциклопедияда бұған келесі түсінік беріледі: «Дарындылық» — бұл адамның белгілі іс-әрекет аумағында ерекше табыстарға жетуге көмектесетін, қабілет дамуының жоғары деңгейі. «Дарындылық» түсінігі «қабілет» түсінігіне өте жақын. «Қабілеттілік» сөзі орыс тілінде кем дегенде екі мағынаны қамтиды. Д.Н.Ушаковтың талқылау сөздігі бойынша:

— табиғи дарын

— бір нәрсені жасай алу мүмкіндігі

Әдетте біз «қабілеттілік» сын есімінің бірінші сөздік мағынасында (мысалы, «қабілетті оқушы», «қабілетті жас ғалым») қолданамыз. Осындай жағдайда бұл терминдер, яғни «дарындылық» және «қабілеттілік» өте тығыз байланысты, мәндес, оларды айыра алмай да қаласың. Бірақ жоғарыда келтірілген «қабілеттілік» сөзінің басқа да мағынасы бар. Ол -жинақталған тәжірибе нәтижесі және ол толығымен соған бағытталады (Н.С.Лейтес).

«Қабілеттілікке» философиялық энциклопедиялық сөздікте мынадай түсінік берілген: «Қабілеттілік — бұл субъективті жағдайда белгілі бір іс -әрекеттің табысты орындалуындағы жеке тұлғалық даралық ерекшеліктері». Қабілеттілік индивидте бар білім, дағды, үйренуге бағытталмайды. Ол кейбір іс-әрекеттерді орындауда басқалардың әдістері мен тәсілдерінен тереңдегі мен беріктігінен көрініс береді және оған жетуге мүмкіндік беретін ішкі психологиялық регулятор болып табылады.[13,14] Дарындылық    —    бұл    бірдей    өмір    шартында,    қатарларымен салыстырғанда үйрену мен оқытуда аса жоғары қабылдаулары мен шығармашылықтың ерекше көрініс беруі. Дарындылық — бұл тек ақыл-ой дамуының жоғары деңгейі ғана емес, сонымен қатар жеке тұлғаның дамуына бағытталған кейбір ішкі талап-мақсаттар. Сонымен қатар, дарындылық — бұл әлеуметтік құбылыс. Өйткені, адамның іс-әрекетінің әлеуметтік сферада жетістіктерге жетуі туралы сөз болып отыр.

Дарынды балаларды оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастырудағы басты міндет – балалардың қабілеттері мен таланттарын жан-жақты аша түсу үшін дарындылықтың ерекшеліктерін (түрі, деңгейі және т.б.) анықтау мен айқындау болып табылады. 

Дарынды балаларды анықтау – баланың дамуын талдаумен байланысты ұзақ процесс. Дарындылықты қандай да бір әдіспен анықтау мүмкін емес (мысалы, сынақтан өткізу). Дарынды баланы тәрбие беру мен оқыту барысында біртіндеп, сатылап анықтау қажет. 

Баланың дарындылығын бағалағанда қателесу ықтималдылығын барынша төмендету қажет, өйткеніғалымдардың өзі дарындылық  атты таңқаларлық құбылысқа тән белгілер күрделі, сан қырлы және көп деңгейлі болғандықтан нақты анықтама бере алмай отыр. 

Балалар бойындағы дарындылықты анықтау – ұлттық маңызды мүдделердің бірі. Дәл қазіргі уақытта баланы дарынды және дарыны жоқ бала деп бөле отырып, біз баланың келешек өміріне жасанды түрде қол сұғып отырмыз. Өйткені, баланың бойындағы қайталанбас ерекшелігі өсе келе баланың шын мәнінде талантты болатынына кепілдік бола алмайды. 

Жасырын дарыны бар балалар өз қабілеттерін ашық көрсете алмайды (түрлі психологиялық кедергілерге байланысты). Бірақ сәйкес ынталандыру шараларынан кейін (ойындар, байқаулар, жетістікке жететініне сендіру және т.б.) мұндай балалар өз қабілеттерін көрсете бастайды (белгілі бір оқу пәні, тәжірибе жұмыстарында, спорт  және т.б.).

Дарынды балаларды анықтау – арнайы бағдарлама мен білікті мамандардың қатысуын қажет ететін өте күрделі мәселе және дарынды балалармен  жұмыс істеудегі қажетті кезеңі болып табылады.Сол себепті қазақ тілі мен әдебиеті пәнінде дарынды оқушыларға арналған жұмыс түрлерінің жоспарын ,және қазіргі әдіс –тәсілдерді қолдана отырып осы жұмыс жобасын ұсынамыз.

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Возраст / Класс / Курс *
Поле обязательно для заполнения
4 года
5 лет
6 лет
7 лет
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
День Победы (1-2 класс)
700 тенге
День Победы (3-4 класс)
700 тенге
День единства народа Казахстана (1-2 класс)
700 тенге
День единства народа Казахстана (3-4 класс)
700 тенге
I love English (4-5 лет)
700 тенге
Братья наши меньшие (4-5 лет)
700 тенге
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
700 тенге
В мире животных (4 года)
700 тенге
Весёлые загадки (4 года)
700 тенге
Веселые задачки (5 лет)
700 тенге
Весёлые цифры (4-5 лет)
700 тенге
Весёлый счёт (5 лет)
700 тенге
Времена года (4 года)
700 тенге
Время и возраст (6-7 лет)
700 тенге
Вчера, сегодня, завтра (5 лет)
700 тенге
Дни недели и времена года (5 лет)
700 тенге
Загадки для детей (4-5 лет)
700 тенге
Загадки для детей (6-7 лет)
700 тенге
Занимательная математика (6 лет)
700 тенге
Запутанные буквы (5 лет)
700 тенге
Ищем буквы (5-6 лет)
700 тенге
Логические задачки (4 года)
700 тенге
Математика для дошкольников (6 лет)
700 тенге
Математика для малышей (6 лет)
700 тенге
Начинаем читать (6 лет)
700 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
700 тенге
Основы финансовой грамотности (5-6 лет)
700 тенге
Основы финансовой грамотности (1-2 класс)
700 тенге
Основы финансовой грамотности (3-4 класс)
700 тенге
Правила дорожного движения для малышей (4-5 лет)
700 тенге
Пространство и время (4 года)
700 тенге
Пространство и время (6-7 лет)
700 тенге
Развитие речи (4 года)
700 тенге
Развитие речи (5 лет)
700 тенге
Развитие речи (6 лет)
700 тенге
Моя Родина - Казахстан (4-5 лет)
700 тенге
Моя Родина - Казахстан (1-2 класс)
700 тенге
Моя Родина - Казахстан (3-4 класс)
700 тенге
Независимый Казахстан (1-2 класс)
700 тенге
Независимый Казахстан (3-4 класс)
700 тенге
Самый внимательный (5-6 лет)
700 тенге
Строение тела человека (5-6 лет)
700 тенге
Тесты на внимательность (4-5 лет)
700 тенге
Тесты на внимательность (6-7 лет)
700 тенге
Тесты на логику (4 года)
700 тенге
Тесты на логику (5 лет)
700 тенге
Хочу все знать (4 года)
700 тенге
Хочу все знать (5-6 лет)
700 тенге
Цвета на английском (4-5 лет)
700 тенге
Цифры для малышей (4 года)
700 тенге
Часы (6 лет)
700 тенге
Этикет для малышей (4 года)
700 тенге
Логические задачки для первоклассников
700 тенге
Логические задачки для второклассников
700 тенге
Логические задачки для третьеклассников
700 тенге
Логические задачки для четвероклассников
700 тенге
Казахский язык
700 тенге
Русский язык
700 тенге
Английский язык
700 тенге
История Казахстана
700 тенге
Математика
700 тенге
Алгебра
700 тенге
Физика
700 тенге
Химия
700 тенге
Биология
700 тенге
География
700 тенге
Информатика
700 тенге
Познание мира
700 тенге
Естествознание
700 тенге
Цифровая грамотность
700 тенге
Музыка
700 тенге
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты