Қазақстан Республикасы сауда саясатының басты мақсаты - экономикалық және саяси мүдделерді қорғау мен ілгерілетудің тиімді және жедел жүйесін қалыптастыру, сондай-ақ сыртқы нарықтарға қолжетімділікті қамтамасыз ету, ішкі сауда инфрақұрылымын дамыту жәнеде сол сияқты сыртқы нарықтардағы жосықсыз бәсекелестікті жою және де бәсекеге қабілетті болу.
Біз Қазақстанның экономикасының шикізаттық бағыттылығы бар екенін түсіне отырып, мемлекет оларды шетелдік нарықтарға одан әрі жылжыту мақсатында қосылған құны мен жоғары тауарлар өндірісін дамытуға мүмкіндік беретін жүйесін құруы қажет. Бұл ретте мемлекеттің күш-жігері үш векторға бөлу керек: ішкі, шекаралық және сыртқы вектор бойынша іске асырылуы тиіс. Оларды іске асыру экспорттық бағдарлауды ынталандыратын, операциялық шығындарды төмендететін, сондай-ақ сыртқы нарықтарда экспортты ілгерілетуге жәрдемдесетін жағдайларды қамтамасыз етуге тиіс.
Ішкі вектор мәселелерін іске асырудың негізгі бағыттары заңнамалық базаны жетілдіру, сауданы қолдау желісін дамыту, кадрлардың құзыретін дамытуға жәрдемдесу, сапаны қамтамасыз ету, сауда ақпаратымен, сауданы қаржыландырумен қамтамасыз ету, сауданы қолдау желісінің өзге де қызметтерін дамыту болуға тиіс.
Шекаралық вектор мәселелерін іске асыру үшін рәсімдердің уақыты мен санын қысқарту мақсатында экспорттық-импорттық операцияларды жүргізу үшін қажетті рәсімдерді талдау және оңтайландыру жүргізу, туындайтын кедергілерге жедел ден қою мақсатында көрші елдер арасындағы саудаға жәрдемдесу туралы келісімдерді іске асырудың тұрақты мониторингі жүйесін құру және шикізаттық емес өнімді экспорттаушыларға жер учаскелерін преференциялық бөлудің тетіктері туралы мәселені пысықтау қажет.
Сыртқы вектор мыналарды қамтиды: шекара маңындағы елдермен сауданы ілгерілетудің сауда-экономикалық аймақтарын құру жөніндегі
шаралар кешені, шетелде қазақстандық бизнес-құрылымдардың өкілдіктерін ашуға жәрдемдесу, елдің Сауда өкілдіктері қызметінің тиімділігін арттыру, шетелде сауда үйлері мен қоймалар құруды қаржыландырудың қажеттілігін, тетіктері мен көздерін зерделеу.
Өңірлер мен тұтастай елдің әлеуметтік-экономикалық дамуының құрамдас бөлігі ретінде шекара маңындағы аумақтардың экономикасын көтеру мақсатында бұл жағдайда қазақстандық тауарлардың Ресей, Қырғызстан және Өзбекстан нарықтарына шығуына басты назар аудару қажет. Бұл аспектілер Қазақстан Республикасындағы шекара маңы ынтымақтастығына қатынасты өзгерту қажеттілігін айқындайды.
Қазіргі уақытта республиканың әлеуеті халықаралық жүк ағындары жүйесіне, шекара маңындағы саудаға, қазақстандық тауарлар экспортына толық көлемде тартылған жоқ, негізгі халықаралық көлік дәліздерінің мамандануы соңына дейін қалыптастырылмаған. Ел аумағы бойынша транзиттік жүк ағындарын толыққанды қалыптастыруды қамтамасыз етуге арналған халықаралық стандарттарға сәйкес сервистік қызметтер деңгейін және көлік жолдарының сапасын арттыру талап етіледі. Факторлардың бірі шекара маңындағы аймақтарда көлік дәліздерін дамыту болып табылады, тек осының есебінен Халықаралық бизнес өкілдерінің, трансұлттық компаниялардың, отандық және шетелдік инвесторлардың ең көп санын, ең алдымен бизнесті жүргізудің өзінің либералдық жағдайларымен тартуға, еркін экономикалық аймақтар құруға, әсіресе елдің орта және шағын кәсіпкерлігін табысты дамыту үшін қажетті нарықтық шығындарды барынша азайтуға болады.
Қытай Халық Республикасымен шекарада шекара маңы ынтымақтастығының халықаралық орталығын құру идеясы алғаш рет Мемлекет басшысының 2004 жылғы желтоқсандағы ҚХР-ға ресми сапары кезінде айтылды. Сол кезде сауда операцияларын жүргізу үшін трансшекаралық аумақ құру туралы әңгіме болды.
Орталық сауда-жәрмеңкелік аумақтары, көтерме-бөлшек сауда орталығы және демонстрациялық залдары бар қазіргі заманғы халықаралық көлік-сауда торабы болып табылады. Сондай-ақ, телекоммуникациялық қызметтер, ақпараттық-логистикалық орталық, қоғамдық тамақтандыру пункттері, санитарлық-карантиндік пункттер, жүктерді сақтауға және өңдеуге арналған мамандандырылған автоматтандырылған қойма үй-жайлары, сертификаттау орталықтары, көлік-экспедициялық және брокерлік фирмалар, сақтандыру
компаниялары, туристік фирмалар және т. б. болады Пайдаланылған әдебие.