Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту мен тәрбиелеуде қолданылатын әдіс тәсілдер

Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқыту мен тәрбиелеуде қолданылатын әдіс тәсілдер

ya_socials
Опубликовано:
Автор: ainur02 848

Орындаған: Батыс Қазақстан облысы, Орал қаласы, № 26 ЖОББМ КММ

Арнайы маман Каймулдинова Айнур Акылбаевна  

Тақырыбы: Ерекше білім беру қажеттіліктері бар  балаларды оқыту мен тәрбиелеуде  қолданылатын әдіс тәсілдер

Макатон - тілдік бағдарлама

  1. Макатон-белгілер мен таңбаларды қолдану  арқылы құрылымдық көпфункционалды тәсілмен жүзеге асатын тілдік бағдарлама . 
  2. Бағдарлама   адамдармен қарым-қатынас жасау, тіл және оқу дағдыларын үйрету үшін  аутизм, Даун синдромы, психоневрологиялық аурулары бар, сондай-ақ  есту қабілеті бұзылған  және басқа да ерекше қажеттіліктері бар балаларға арнап жасалған. 
  3. Бағдарламаны Ұлыбританияда ХХ ғасырдың 70-жылдары Британ Империясы Орденінің мүшесі логопед және дефектолог Маргарет Уокер жасаған.

Пиктографиялық таңбалар жүйесі

  1. Неміс маманы Р. Леб (1985-1994) сөйлемейтін және жүйке жүйесі зақымдаған адамдармен  қарым-қатынасқа түсу үшін пиктограмма әзірледі.
  2. Пиктографиялық таңбалар жүйесі (пиктографиялық байланыс-PIC) - сөйлемейтін балалармен  қарым – қатынас орнататын  оқытудың тиімді құралдарының бірі.
  3. "Пиктограмма" термині жазуды   сурет арқылы көрсету дегенді білдіреді.
  4. Пиктограммалар вербалды емес қарым-қатынас(сөз арқылы емес) құралы ретінде қолданылады.Сенсорлық-моторлық ортаны ұйымдастыру.
    "Нумикон" - арифметикалық көріністерді қалыптастыру әдісі
  5.  «Нумикон»- бұл 1996-1998 жылдары Англияда математиканы оқуда қандай да бір қиындықтарға кездесетін балаларға арнайы әзірленген оқыту бағдарламасы мен көрнекі материалдар жиынтығы. 
  6. Нумиконда 1-ден 10-ға дейінгі сандар әр- түрлі түсте пласмасс шаблонды кесінділермен берілген, сол себепті сандар көру арқылы және тактильді қабылдауына өте тиімді. 
  7. Алдынғы санға қарағанда келесі сан бір санға артық, ал алдынғы сан бір санға кем және жұп сан мен тақ санның айырмашылығын текшелерді көру арқылы- ақ байқауға болады.

Нумикон құралымен жұмыс барысының   төрт негізгі сатысы

  1. 1- саты. Ойын іс- әркеттері, құралмен танысу кезеңі. Мысалы, текшелер мен түтікшелермен әр- түрлі ойындар ұйымдастыру (құмға тығу, судан аулау, ермексаздың бетіне бастыру)Ойын ойнау арқылы балалар түріне, түсіне, пішініне назар аудара бастайды.
  2. 2- саты. Құрастыру сабақтары. Детальдарды құрастыру барысында балалар текшелерді біріктіруге болатынын және сандық құрамына қарай айырмашылығын аңғара бастайды. Текшелерден баспалдақ құрастырамыз- аздан, көпке, немесе 1-ден жоғары. Бұл ойын текшелердің тақтайшаның үстіне дұрыс қойылу заңдылығын үйретуге бағытталған. Баулықтарға түтікшелерді түсіне, санына қарай жіктей отырып тізбектеу. Текшелердің формасына қарай тақ сан немесе жұп сан екенін анықтау.(тақ санды текшенің тұмсығы бар) Құрастыру ойындарымен қоса графикалық жұмыстар жүргізіледі. Мысалы, текшелерді түрлі- түсті қарындаштармен бастырып, бояу.                                              3- саты. Санауды үйрену. Балалардың сандық ерекшелігіне байланысты белгілі түске боялған текшелерді ажырату дағдылары қалыптасуы үшін сандық тізбек белгіленген лента ұсынылған. Балалар сандарды ажыратуға, оларды дұрыс тізбектеуге, бір- бірінен айырмашылығын айта білуге үйренеді.
  3. 4- саты. Қосу, азайту, салыстыру амалдарын орындау. Текшелерді бір- бірімен біріктіру арқылы қосу амалын орындаймыз, шыққан жауапты тексереміз. Азайту амалын орындағанда текшенің үлкенінің үстіне кішісін қою арқылы орындаймыз.   Бұл орайда құралдың баламен жүргізілетін сабақ барысындағы тиімділігін айтпай кетуге болмайды. Ол қасиеттерінің барлығы жоғарыда айтылып өтті. Балалар осы құралмен әртүрлі ойындар ойнағанды жақсы көреді. Мысалы, құмның немесе күріштің ішінен текшелерді табу және оның сандық қасиетін айту, тактильді дорбаның ішінен ұстап көру арқылы ғана текшені ажырату, түтікшелерді тізу т.б.

"Жаһандық оқу" карталары пайдалану

   Глен Доманның методикасы 

Г. Доман американдық   физиотерапевт дәрігер. 1960 жылы Глен   Доман миының зақымдануынан зардап шегетін балалармен  тәжірибесі туралы мақала жариялаған кезде ата-ана тәрбиесі  мен оңалту саласында төңкеріс жасады. Содан бері оның техникасы   әлемге танымал болды. 

Кез келген техника сияқты, нәтиже алу үшін тұрақтылық пен жүйелілік маңызды.

ГЛЕН ДОМАННЫҢ  ОҚУ   КАРТОЧКАЛАРЫ 

Оқуды үйрету әдістемесі Глен Доман баланың бүкіл сөзді есте сақтауы әлдеқайда оңай деген қорытындыға келді. Доман сөздер жазылған карталарды көрсету арқылы оқуды үйретуді ұсынады. Баланың  назарын оларға аудару үшін сөздер үлкен және контрастты ақ фонда ашық (қызыл) болуы керек. Мұндай карталарды жылдам және белгілі бір тәртіпте көрсету керек. 5 картадан тұратын топқа 5 секунд уақыт беріледі. Бүкіл сабақ үшін (күніне 3 рет) - 15 секунд.  Кейінірек карталардың саны артады, ал олардағы шрифт азайып, қара түске боялады-жасы өскен сайын балада ұсақ бөлшектерді тану қабілеті дамиды.

ГЛЕН ДОМАННЫҢ МАТЕМАТИКАЛЫҚ    КАРТОЧКАЛАРЫ

Математиканы оқыту әдістемесі. Ол сондай-ақ үлкен қызыл нүктелерді бейнелейтін карталар принципіне негізделген. Осылайша нәресте әр санды дерексіз сурет (сандар) ретінде емес, нақты мөлшер ретінде қабылдай отырып, жүзге дейін санауды үйренеді деп болжанады. Доман баланың тұтас сандық жиынтықтарды қабылдай алатынын және оларды көрнекі түрде ажырата алатынын дәлелдеді

Доман әдісі бойынша жаттығу.

  1. Балаға картаны көрсетіңіз, ол оған көзін аударады, картада көрсетілгеннің атын анық айтыңыз;
  2. · карталарды тез көрсету керек, 1 карта - 1 секунд, әйтпесе бала жалығып, қызығушылығын жоғалтуы мүмкін;
  3. · демонстрацияларды әрқайсысы 5 картадан тұратын үш түрлі тақырыппен бастаңыз;
  4. · әр санатты күн ішінде 3 рет көрсету;
  5. · сабақтарды күн бойы, бірақ қатарынан емес өткізу;
  6. · әр жолы карталардың көрсетілу ретін өзгерту;
  7. · бірте-бірте жаңа санаттарды олардың күнделікті саны 12-ге жеткенше қосу керек;
  8. · 10 күннен кейін әр санаттан күн сайын бір картаны алып тастай бастаңыз, оларды жаңасына ауыстырыңыз.
Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Возраст / Класс / Курс *
Поле обязательно для заполнения
4 года
5 лет
6 лет
7 лет
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Здравствуй, Новый год! (для детей 4 лет)
600 тенге
Здравствуй, Новый год! (для детей 5-6 лет)
600 тенге
I love English (4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (4-5 лет)
600 тенге
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
В мире животных (4 года)
600 тенге
Весёлые загадки (4 года)
600 тенге
Веселые задачки (5 лет)
600 тенге
Весёлые цифры (4-5 лет)
600 тенге
Весёлый счёт (5 лет)
600 тенге
Времена года (4 года)
600 тенге
Время и возраст (6-7 лет)
600 тенге
Вчера, сегодня, завтра (5 лет)
600 тенге
Дни недели и времена года (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (6-7 лет)
600 тенге
Занимательная математика (6 лет)
600 тенге
Запутанные буквы (5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (5-6 лет)
600 тенге
Логические задачки (4 года)
600 тенге
Математика для дошкольников (6 лет)
600 тенге
Математика для малышей (6 лет)
600 тенге
Начинаем читать (6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (5-6 лет)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (1-2 класс)
600 тенге
Основы финансовой грамотности (3-4 класс)
600 тенге
Правила дорожного движения для малышей (4-5 лет)
600 тенге
Пространство и время (4 года)
600 тенге
Пространство и время (6-7 лет)
600 тенге
Развитие речи (4 года)
600 тенге
Развитие речи (5 лет)
600 тенге
Развитие речи (6 лет)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (4-5 лет)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (1-2 класс)
600 тенге
Моя Родина - Казахстан (3-4 класс)
600 тенге
Независимый Казахстан (1-2 класс)
600 тенге
Независимый Казахстан (3-4 класс)
600 тенге
Самый внимательный (5-6 лет)
600 тенге
Строение тела человека (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимательность (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимательность (6-7 лет)
600 тенге
Тесты на логику (4 года)
600 тенге
Тесты на логику (5 лет)
600 тенге
Хочу все знать (4 года)
600 тенге
Хочу все знать (5-6 лет)
600 тенге
Цвета на английском (4-5 лет)
600 тенге
Цифры для малышей (4 года)
600 тенге
Часы (6 лет)
600 тенге
Этикет для малышей (4 года)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
История Казахстана
600 тенге
Математика
600 тенге
Алгебра
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
География
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Цифровая грамотность
600 тенге
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты