Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Поурочный план "How to use a computer safely"

Поурочный план "How to use a computer safely"

ya_socials
Опубликовано:
Автор: KseniyaLI0139

Unit: Communication and Technology

Teacher’s name: Li K.G.

Date: 02.10.2022

Grade: 7d

Number present:

Number absent:

Theme: Screen time. How to use a computer safely (PISA competences training)

Learning objectives that this lesson is contributing to:

7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general  topics, and some curricular topics

7.L6 deduce meaning from context with little support in extended talk on a limited range of general and curricular topics

1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

Lesson objectives:

·       to use appropriate subject-specific vocabulary;

·       to deduce meaning from context while reading;

·       to improve reading skills;

·       to develop speaking skills.

Lesson Procedure

Lesson Stage/

Time

Teacher’s Actions

Students’ Actions

Assessment

Resources

Beginning

2 min

 

3 min

Greetings

The teacher greets students and sets the goals and criteria of the lesson.

Lead-in

The teacher asks students to work in pairs discussing the questions:

·   How many social networking sites can you name?

·   What do people use them for?

The teacher walks around the class monitoring students’ work.

Students greet the teacher and each other.

 

 

Students work in pairs discussing the questions.  

 

 

 

 

Monitoring Assessment

 

 

 

 

 

Middle

5 min

 

 

7 min

 

 

 

3 min

 

 

3 min

 

 

 

5 min

 

 

 

3 min

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

Pre-reading(Speaking)

Ø  The teacher asks students to read the meanings and say the words

Ø  The teacher asks students to read the statement and put them into the correct column. 

Ø  The teacher asks students to answer the questions.

Reading and Vocabulary

Ø  The teacher asks students to read the text and correct information .

Ø The teacher asks students to read the text and answer the questions.

 

Ø The teacher asks students to complete the summary.

 

Ø  The teacher asks students to make words from the letters.

 

 

Students read the meanings  and say the words.

Students answer the question.

 

Students read and match.

 

 

Students answer the questions

 

Students read and correct.

 

Students read the text and answer the questions. Choose a?b?c.

 

Students complete the summary.

 

Students make the words.

 

 

 

 

 

 

 

 

Frontal

Assessment

 

 

Frontal Assessment

 

 

 

Frontal-Individual Assessment

 

 

 

 

 

Frontal-Individual Assessment

 

 

 

 

Handout 1,2

 

 

 

 

End (7 min)

2 min

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

Feedback

The teacher offers students to  discuss the following questions:

- What did you take from the lesson?

- What tasks were interesting to do?

- What were the problems?

- Were the criteria of the lesson realized?

Reflection

The teacher asks the questions on the theme.

Home Task: Learn new vocabulary.

 

Students answer the feedback questions.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Students answer the questions on the theme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brainstorm

 

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Заполните заявку на участие
Язык участия
Обязательное поле (на номере должен быть WhatsApp)
Введен неправильный код
Поле обязательно для заполнения
Добавить еще ученика?
Вы можете внести от 1 до 5 учеников
Поле обязательно для заполнения
Класс / курс *
Поле обязательно для заполнения
Учащиеся дошкольных учреждений
0 класс
1 класс
2 класс
3 класс
4 класс
5 класс
6 класс
7 класс
8 класс
9 класс
10 класс
11 класс
1 курс
2 курс
Предмет1 *
Поле обязательно для заполнения
Будем с буквами дружить (5-6 лет)
600 тенге
Логика для детей 4 лет
600 тенге
Логика для детей 5 лет
600 тенге
Занимательная математика (5 лет)
600 тенге
I love English (5 лет)
600 тенге
Загадки для детей (4-6 лет)
600 тенге
Загадки для детей (7-8 лет)
600 тенге
Тест на развитие речи (5-6 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (4-5 лет)
600 тенге
Тесты на внимание (6-7 лет)
600 тенге
Время и возраст (5-6 лет)
600 тенге
Математика для дошкольников (5 лет)
600 тенге
Правила дорожного движения (5-6 лет)
600 тенге
Окружающий мир (4-5 лет)
600 тенге
Веселые цифры (для 4-5 лет)
600 тенге
Братья наши меньшие (для 4-5 лет)
600 тенге
Ищем буквы (для 5 лет)
600 тенге
Веселые загадки (для 4-5 лет)
600 тенге
Логические задачки для первоклассников
600 тенге
Логические задачки для второклассников
600 тенге
Логические задачки для третьеклассников
600 тенге
Логические задачки для четвероклассников
600 тенге
Казахский язык
600 тенге
Русский язык
600 тенге
Английский язык
600 тенге
Математика (алгебра)
600 тенге
Физика
600 тенге
Химия
600 тенге
Биология
600 тенге
Информатика
600 тенге
Познание мира
600 тенге
Добавить еще предмет?
Вы можете выбрать от 1 до 5 предметов
К оплате:
0 тенге.
Внимание! Эти данные будут написаны в грамоте!
Проверьте, верно ли вы написали ФИО участников, название учебного заведения и остальные данные. Данные после участия не меняются
Заявка на участие создана. Сейчас откроется страница оплаты