Аннотация. Орта білім беретін оқу орындарының білім беру бағдарламаларының гуманитарлық циклінің пәндері арасында олар жүзеге асыратын дайындықта тарих ерекше орын алады, сондықтан азаматтың қалыптасу процесінде және адамның жалпы мәдениетінің элементі ретінде критикалық ойлауын дамытуда маңызды рөл атқарады. Мақала авторы жүргізген зерттеу, білім берудің құзыреттілік және белсенділік тәсілдеріне негізделген. Жұмыс барысында зерттеу тақырыбы мен мәселелеріне сәйкес келетін ғылыми көздердің мазмұнын талдау және синтездеу, сондай-ақ рефлексия қолданылды.
Мақаланың мақсаты- мектептегі модернизациялық процестерге сәйкес келетін тарихты оқытудың инновациялық әдістерінің ерекшеліктерін ашу.
Тарих гуманитарлық циклдің оқу пәні ретінде жалпы білім беру мен дүниетанымның маңызды саласын білдіреді. Оқушылардың жүйелі ойлауын ғана емес, сонымен бірге бүкіл тарихи процесс туралы, Қазақстанның жалпы жердегі сұраныстағы миссиясы және оның өркениеттің бір бөлігі ретінде дамуы туралы тұтас түсінік қалыптастыруды мақсат етеді. Оқушыларға дүниежүзілік тарихи процесті дамытудың заңдары мен фактілері туралы жүйелі білім беруге, таңдаулы кәсіби салаға енуді жеңілдететін ториктік ойлауды дамытуға көмектесуге арналған. Әр түрлі тарихи ескерткіштерді қарастыру аясында соқтығысу өткеннен алынған ақпаратты қабылдау, талдау және жалпылау үшін ең маңызды дағдылар мен қызығушылықтарын дамытады. Оқу талқылауында тарихи фактілерді, оқиғаларды, процестер мен құбылыстарды шығармашылық тұрғыдан түсіну ақпаратты сыни бағалаумен үйлеседі және өткенді қарастыру кезінде күрделі проблемалық міндеттерді жоғалған тарихи баламалар тұрғысынан шешу.
Кейс-стади әдісі (case-study) - Кейс-стади амал-тәсілі термині алғаш рет американдық ғалым Коплендтің еңбектерінде пайдаланылған. Копленд 1921 жылы оқытудың нақты жағдаяттар жинағын шығарып, кейс-стади амал-тәсілін қолдану жолдарын көрсеткен. Кейс амал-тәсілі алғашқы кезде бизнес мектебінде ғана қолданылып келсе, бүгін де бұл әдіс арқылы оқытудың қолданылу аясы кеңіп, ол құқық, мәдениеттану, тарих және т. б. салаларда жемісті қолданылуда. Нитарикалық пәндердің гуманитарлық емес білім беру бағдарламаларындағы маңыздылығын бағаламауға болмайды.
Топтық оқыту әдісі сынып-сабақ жүйесіне өте жақсы сәйкес келеді. Топтық технологияда топтық жұмысты (саралау принциптері бойынша) және топаралық жұмысты ( әр топтың ортақ мақсатта өз міндеті бар) ажыратуға болады. Дұрыс педагогикалық басшылық пен басқарумен бұл формалар ұжымдылықтың негізгі шарттарын жүзеге асыруға мүмкіндік береді: ортақ мақсат туралы хабардар болу, міндеттерді орынды бөлу, өзара тәуелділік және бақылау.
Балалар тарих жазады". Тарихи білім беру дағдарысы ескінің күйреуінен ғана емес, жаңасының дүниеге келуінен де көрінеді. Инновациялық технологияларды дамытуға ұмтылатын ғалымдар жеке тұлғаға бағытталған таным процесі мен оқытуды ұйымдастырудың ескі тәсілдері туралы тезистер арасында алшақтық бар деп санайды. Ю. Л. Троицкий " бұл қайшылықтың негізінде баланың жеке басына, оның интеллектуалды әлеуетіне деген сенімсіздік жатыр. Оқулық оқырмандардың келісіміне және автор өз тұжырымдарына қарсы шығуды ұсынса да, кітапқа енгізілген мағыналарды жаңғыртуға арналған. Бірде-бір мектеп оқулығы оқырман-оқушының нақты келіспеушілігі негізінде жазылмайды".
Тарихты оқытуда жобалық қызмет технологияларын қолдану. Жобалау технологияларының негізгі принципі: оқушы осы технология бойынша жұмыс шеңберінде өз қызметінің субъектісі болып табылады. Жоба әдісі өзінің дидактикалық мәні бойынша нақты өмірлік жағдайда тиімді әрекет етуге мүмкіндік беретін қабілеттерді қалыптастыруға бағытталған, оның көмегімен мектеп түлегі өзгермелі жағдайларға бейімделе алады, әртүрлі жағдайларда бағдарлана алады, әртүрлі ұжымдарда жұмыс істей алады, өйткені "Жобалық іс-әрекет-бұл жауапты таңдау жасау қабілетін қалыптастыруға болатын қызметтің мәдени түрі.
Тарих сабақтарында анықтамалық жазбаларды қолдану.
Анықтамалық реферат соншалықты ұмытылған ескіге айналды, сондықтан оны еске түсіріп қана қоймай, оған екінші тыныс беретін уақыт келді. Анықтамалық рефераттар жүйесі біз үшін қызықты, өйткені ол оқытудың жаңа тәсілдері мен дәстүрлі жүйенің қалыптасқан әдістемелік рецептерін сәтті үйлестіруге мүмкіндік береді. Бұл жүйенің ажырамас бөлігі оқушылардың оқу іс-әрекетінің құрамдас бөліктерінің бірі ретінде рефлексия болып табылады, бұл зерттелетін материалды түсіну мен түсіну деңгейін арттырады.
Қорытынды. Педагогика әдістерін үнемі дамытудың, жетілдірудің салдары инновациялық технологиялар, яғни білім берудегі жаңа идеялардың интегративті процесі жүретін технологиялар болды. Инновациялық технологияларды қолдану оқушыларды өз бетінше жұмыс істеуге, ізденуге және шығармашылыққа ынталандырады. Оқушылармен тиімді жұмыс істеуге және оқушылардың ойына жауап беруге, сабақты эмоционалды түрде жарқын етуге, бүкіл сынып үшін психологиялық жайлылық жасауға мүмкіндік береді, бірақ бастысы-оқушылардың өзіндік жұмысына нәтиже жасау.