Қазақстан тарихының қазіргі кезеңі-құндылық бағдарларының өзгеру уақыты. ХХ ғасырдың соңғы онжылдығы Қазақстанның алға жылжудың саяси және экономикалық тетіктерін жаңартуға деген ұмтылысын көрсететін оң және теріс оқиғаларға толы болды. Қазақстан қоғамының барлық салаларындағы бір мезгілде ауқымды өзгерістер ел халқының көптеген әлеуметтік және жас топтарының әлеуметтік санасына теріс әсер етті, Қазақстан тарихының, мәдениетінің, өнері мен білімінің азаматтық пен патриотизмді қалпына келтірудің маңызды факторлары ретінде тәрбиелік әсерін күрт төмендетті. Немқұрайлылық, өзімшілдік, цинизм, мотивацияланбаған агрессивтілік, мемлекет тарихына құрметсіздік кеңінен таралды7. Тәрбиедегі қате есептеулер жастардың кейбір бөлігінде саяси инфантилизмді, қазіргі обломовизмді тудырды. Ұлтаралық қақтығыстардың шиеленісуі аясында, бұқаралық ақпарат құралдары арқылы зорлық-зомбылықты, Конституциялық борыш пен міндеттерге жауапсыздықты жасырын насихаттау жүріп жатқан кезде, ал қоғамда материалдық құндылықтардың рухани құндылықтардан басымдығы орнаған кезде, жастар ортасында құндылықты қайта бағдарлау орын алады.
Бұл жағдайда рухани-адамгершілік тәрбие жүйесінің өткір проблемаларын, атап айтқанда мемлекетті нығайтудың негізі ретінде патриотизм мен азаматтықты тәрбиелеудің өзектілігі айқын көрінеді.
Қазіргі уақытта Қазақстанда мемлекеттілікті нығайту, мәдени-тарихи дәстүрлерді жандандыру, әлеуметтік маңызды қызметке қатысуы негізінде баланың белсенді азаматтық ұстанымын қалыптастыруға бағытталған жастарға білім беру мен тәрбиелеудің жаңа жүйесін қалыптастыру процесі жүріп жатыр, яғни қоғамдық және жеке мүдделердің саналы үйлесімі, парыз бен жауапкершілік сезімі, сөз бен істің бірлігі. Өскелең ұрпақты азаматтық-патриоттық тәрбиелеу Қазақстандағыі білім беру процесі саласындағы мемлекеттік саясаттың басым бағытына айналуда.
"Қазақстан азаматының жеке басын рухани-адамгершілік дамыту және тәрбиелеу тұжырымдамасында" мектеп алдына қойылған әлеуметтік тапсырыс тұжырымдалған - "Отан тағдырын өзінің жеке тұлғасы ретінде қабылдайтын, өз елінің бүгіні мен болашағы үшін жауапкершілікті сезінетін жоғары адамгершілік, шығармашылық, құзыретті Қазақстан азаматын"тәрбиелеу.
Бүгінгі таңда қоғам өмірі жаңа ұрпақты тәрбиелеу мен оқыту саласында маңызды міндеттер қояды. Мемлекетке дені сау, батыл, батыл, бастамашыл, тәртіпті, саналы адамдар қажет, олар оқуға, оның игілігі үшін жұмыс істеуге және қажет болған жағдайда оны қорғауға дайын болады. Тәрбие процесінің маңызды құрамдас бөлігі-патриоттық сезімдерді қалыптастыру және дамыту. Бұл компоненттің қатысуынсыз шынымен үйлесімді тұлғаны тәрбиелеу туралы айту мүмкін емес.
Азаматтық-патриоттық тәрбие патриотизмге тәрбиелеумен тығыз байланысты. Азаматтық-патриоттық тәрбие-бұл екі жақты мақсаттағы білім беру технологиясы, өйткені ол жас азаматты болашақ Отан қорғаушыға да, бейбіт адамға да қажет ең маңызды моральдық-психологиялық қасиеттермен барлық қол жетімді нысандармен қаруландырады.
Патриотизм өз Отанына, кіші отанына, яғни азамат туып-өскен өлкеге, республикаға, қалаға немесе ауылдық жерлерге деген мақтаныш сезімін, белсенді ұстанымды, Отанға қызмет етуге дайындықты қамтиды.
Жоғарыда айтылғандарға сәйкес, қазіргі орыс мектебінің келесі мақсатын бөліп көрсетуге болады - патриоттық тәрбие жүйесін құру, студенттердің жоғары патриоттық санасын, Отанға деген адалдығын, конституциялық міндеттерді орындауға дайындығын қалыптастыру.