Публикации

RCDO.KZ » Публикации » Методическая разработка урока на тему "A variety of technological, mobile and application tools for personal, educational and professional use"

Методическая разработка урока на тему "A variety of technological, mobile and application tools for personal, educational and professional use"

ya_socials
Опубликовано:
Автор: serikbayeva_z066

Тема занятия

 

A variety of technological, mobile and application  tools for personal, educational and professional use.

Наименование модуля /дисциплины

 

 

 ООД / Иностранный язык

Подготовил педагог (ФИО)

 

Серикбаева Жанна Турсынхановна

Дата

«28» __04__  2022 года

1. Общие сведения

1.1 Курс - _1__, группа _21 AЭЛ-01______

1.2 Тип занятия: урок изучения нового материала (lesson of learning new material)

1.3 Вид занятия – практическая работа (practical lesson)

2. Цели, задачи

 

2.1 Цели урока

1)      Evolve intercultural awareness through reading and discussion;

2)      Realize implied meaning in unsupported extended talk on topic;

Estimate on the views of others in a growing variety of talk contexts on topic.

2.2 Задачи урока

- to study new vocabulary

- to practice vocabulary

- to practice reading and discussing skills according the theme.

3 Перечень ожидаемых результатов и (или) профессиональных умений

3 Перечень ожидаемых результатов и (или) проф. умений, которыми овладеют студенты в процессе учебного занятия  

All learners will be able to:

·         predict new theme;

·         using subject-specific vocabulary;

·         answer the questions with little support;

Most learners will be able to:

·         express own opinion;

·         make up correct sentences;

Some learners will be able to:

·          assist less able learners during class/group work;

·         make up conversation with their own thoughts;

4 Критерии оценки учебных достижений:

Learners have met the learning objective if they can: construct talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world;

Criteria:

- using correctly subject-specific vocabulary;

- reading and translating the text;

- talking on topic;

- answering the questions;

- expressing own opinion;

 

Assessment:

5 - Excellent - the student has mastered the material more than 90%, gaining 90-100 points

4 - Good - the student has mastered the material by 70-89%, gaining 70-89 points 3 - Satisfactory - the student has mastered the material by 50-69%, gaining 50-69 points

2 - Unsatisfactory - the student has mastered the material less than 50%, scores 0-49 points

5. Необходимые ресурсы

Jessica Williams, Chris Sowton, Lewis Lansford. English Grade 10 (Sciences) Student`s book.-Study Inn-Cambridge University Press, 2019; 2 handout,  3 computer

Полная версия материала

Наши олимпиады

Русский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Казахский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ИнформатикаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ФизикаДля 7-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Математика (алгебра)Для 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ХимияДля 8-11 классов, 1-2 курсов Открыть
БиологияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
ГеографияДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Английский языкДля 1-11 классов, 1-2 курсов Открыть
История КазахстанаДля 5-11 классов, 1-2 курсов Открыть
Для дошкольниковДля дошкольников от 4 до 6 лет Открыть

Оставить комментарий

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив